شناسهٔ خبر: 68083232 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار کرمانشاه:

راه و رسم شهادت کور شدنی نیست

فاطمه احمدیان

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در طول چهل سال گذشته از عمر انقلاب اسلامی فرهنگ شهادت در جامعه همچنان ادامه پیدا کرده، گفت: راه و رسم شهادت کور شدنی نیست و با شهادت هر شهید، یکی دیگر جای او را می‌گیرد و این راه تداوم پیدا خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

محمد طیب صحرایی، امروز (۱۷ مرداد) در یادواره شهدای جهاد کشاورزی استان کرمانشاه که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در حسینیه ثارالله برگزار شد، با تاکید بر نیاز جامعه به حفظ فرهنگ شهادت، اظهار کرد: ترویج فرهنگ شهادت یکی از برکات انقلاب اسلامی ایران و پدیده‌ای بی نظیر در یک قرن اخیر محسوب می شود. 

وی افزود: تا پیش از وقوع انقلاب اسلامی، زمانی که در مورد مقوله‌ای به نام شهادت صحبت می‌شد، عملا ذهن ها به سمت شهدای دشت کربلا می‌رفت و چنین فرهنگی در زندگی مردم در جریان نبود، اما پس از وقوع انقلاب فرهنگ شهادت نه  تنها در ایران، بلکه به عنوان یک ارزش بزرگ به اقصی نقاط دنیا هم صادر شد. 

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: در این فرهنگ گفته می‌شود که هیچکس نباید زیر بار ظلم و ستم برود و بر همین مبناست که در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، شهادت به عنوان یک ارزش دیده می‌شود. 

وی یکی از راه‌های ترویج فرهنگ شهادت را زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا در جامعه عنوان کرد و گفت: زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، لذا همه وظیفه داریم نام و یاد شهدا را نگه داریم. 

صحرایی با تاکید بر اینکه راه شهدا کور شدنی نیست، عنوان کرد: هر زمانی که یک نفر از مومنان در راه خدا به شهادت می‌رسد، یک نفر دیگر جای او را می‌گیرد و این راه همچنان تداوم پیدا می‌کند. 

جهادکشاورزی استان کرمانشاه ۱۲۴ شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

انتهای پیام 

نظر شما