شناسهٔ خبر: 68080593 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس:

فارس به عنوان استان پیشرو حوزه فناوری اربعین معرفی شد

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس گفت: استان فارس، پیشرو حوزه فناوری اربعین است و نخستین همایش این حوزه در سطح استان و در محل حرم مطهر حضرت احمدبن‌موسی شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، محمد فرخ‌زاده، امروز_ چهارشنبه هفدهم مرداد_ در آئین معنوی اعزام کاروان خادمین موکب حضرت احمدبن موسی (ع) به مرز شلمچه اظهار کرد: استان فارس سهم عمده و بسزایی در کنگره بزرگ اربعین دارد و طی چهار ماه است که ستاد اربعین به صورت شبانه‌روزی در حال تلاش است تا ظرفیت‌هایی که برای ارائه خدمت در مرز لازم است، احصا کند.

وی افزود: استان فارس ۱۰۸ موکب دارد که شش موکب در مرز شلمچه و ۱۰۲ موکب در کشور عراق به زوار خدمت‌رسانی خواهند داشت.

معاون استاندار فارس تصریح کرد: قریب به دو میلیون نفر تا به امروز ثبت‌نام داشته‌اند که ۱۰۰ هزار نفر از آنها از فارس بوده است.

فرخ‌زاده تاکید کرد: کار شاخص شهرداری در ۱۰ سال گذشته افتخار بزرگی در مجموعه استان‌ها است و این موضوع موجب شد با همت جمعی، فارس استان معین باشد.

وی ادامه داد: با تدبیر ارزشمند شورای اسلامی شهر و قرارگاهی که در مجموعه استان تشکیل شد نیروهای نظامی، انتظامی و کارگروه‌های هجده‌گانه در این امر در حوزه‌های مختلف بهداشت، ایمنی، حمل و نقل، امنیت فعالیت دارند.

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس اضافه کرد: در سال‌جاری در سطح کشور اقدامات بسیاری انجام شده است و استان فارس پیشرو حوزه فناوری اربعین است و نخستین همایش این حوزه در سطح استان و در محل حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) برگزار خواهد شد.

فرخ‌زاده با اشاره به اینکه حوزه حج و زیارت مسئولیت جاماندگان اربعین بر عهده گرفته است، اظهار کرد: بیش از ۲۵۰ نفر از مبلغین حوزوی در راه‌ها برای ارائه خدمت به زوار حضور دارند، همچنین طی بازدیدهای صورت گرفته، کشور عراق نیز تحولات بسیار خوبی داشته است که اقداماتی از مرز تا بصره و استان الحمره این تحولات قابل مشاهده است.

نظر شما