شناسهٔ خبر: 68080433 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون فرهنگی دانشگاه گلستان تاکید کرد

جهاد دانشگاهی پل ارتباطی صنعت و دانشگاه/ ایسنا روشنگر و امیدآفرین است

طیبه شهسوار

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه گلستان ضمن تاکید بر لزوم تسهیل ارتباط دانشگاه و صنعت توسط جهاددانشگاهی از بستر سازی ایسنا برای ارتباط مستمر، صمیمی و حرفه‌ای با مردم سخن گفت و افزود: رسانه‌ها چشم، گوش و صدای رسای مردم هستند.

صاحب‌خبر -

مصیب عباسی در گفتگو با ایسنا ضمن گرامیداشت یاد شهدای خبرنگار به خصوص شهدای غزه و تبریک هفته خبرنگار، خبرگزاری دانشجویان ایران را از مجموعه‌های موفق و به هنگام در روشنگری و بیان واقعیت‌های دانشگاهی به جامعه معرفی کرد و گفت: این خبرگزاری بر اساس سند، ارزشهای پنجگانه و اصول حرفه‌ای خود این امید را در جامعه و به ویژه قشر دانشگاهی تقویت می‌کند که می‌توان اخبار تاثیرگذار، مفید و امیدبخش جامعه نخبگانی را با آحاد مردم به اشتراک گذاشت.

وی با اشاره به رسالت این خبرگزاری که برخواسته از نهادی علمی، دانشجویی است افزود: شاید واژه «دانشجویان ایران» این ذهنیت را القا کند که این خبرگزاری صرفا به انعکاس مشکلات دانشگاهی می‌پردازد؛ اما در طی سالیان اخیر شاهد بودیم که بدنه جامعه و مردم می‌توانند از گزارش‌ها، اخبار و تحلیل‌های این خبرگزاری استفاده کرده و این رسانه توانسته است توانایی خود را در تمام زمینه‌ها به نمایش بگذارد.

ایسنا به سمت نشست های تخصصی علمی برود

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه با بیان اینکه انتظار می‌رود ایسنا به عنوان پلی ارتباطی بین مسئولان دانشگاه و حوزه فرهنگی،اجتماعی دانشجویان ظاهر شود؛ اظهار کرد: این رسانه باید با برگزاری نشست‌های هدفمند، ماموریت گرا و موضوع محور از ظرفیت دانشجویان مبتکر و خلاق برای حل مسائل استان بهره گرفته و جایگاهی ویژه برای نشر این خدمات و اقدامات ایجاد کند.

عباسی در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقات مناظرات دانشجویی در سطح استان افزود: این مسابقات یکی از اقدامات شایسته و درخور تقدیر جهاددانشگاهی در جهت گسترش فرهنگ گفتمان بین نسل جوان است که منجر به بروز نشاط اجتماعی و استفاده بهینه از اوقات فراغت دانشجویان شده است.

وی از لزوم همکاری و برقراری ارتباط پیوسته جامعه دانشجویی و بسیج اساتید با جهاددانشگاهی سخن گفت و تصریح کرد: نقش جهاددانشگاهی و ایسنا در پیشرفت علمی دانشگاه‌ها، تبیین موضوعات اولویت دار استان، بیان مشکلات مردم به روش علمی و انتقال به هنگام آن به مسئولین بسیار موثر بوده و می‌تواند به کانون اعتماد مردم تبدیل شود.

ایسنا شهامت و شجاعت را سرلوحه خود قرار داده است

این استاد دانشگاه از جهاددانشگاهی به منزله پلی بین دانشگاه و صنعت یاد کرده و گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی از جهاددانشگاهی انتظار دارد تا به عنوان یک نهاد انقلابی در مسیر شکوفایی استعدادهای دانشجویان، نخبگان و محققان گام برداشته و با نقشه علمی_ اجرایی خود کارهای مهمی در زمینه توسعه خدمات و جهادفکری استان بردارد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه رسالت این خبرگزاری را محدود به انعکاس اخبار جامعه و گزارش عملکرد مسئولان ندانست و اذعان کرد: وظیفه اصلی این رسانه بیان دستاوردهای بزرگ، تاثیرگذار و ماندگار انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی است و اگر گره‌ای اقتصادی و اجتماعی وجود دارد؛ باید برای بررسی موضوع و تبیین آن به عنوان یک کنشگر فعال و با انگیزه در صحنه حاضر شده و برای حل آن راهکاری علمی، گره‌گشا و امیدآفرین ارائه دهد.

این مقام مسئول در ادامه افزود: مسئولان بدانند که رسانه‌ها چشم، گوش و صدای رسای مردم هستند و ما در نظام جمهوری اسلامی چیزی پنهان نداشته و اگر در حوزه کشاورزی، بهداشت، صنعت، آموزش و پرورش، دانشگاه، امداد و درمان و... قصوری وجود داشته باشد؛ مسئولان موظفند در حوزه عملکردی خود پاسخگو باشند و رسالت خبرنگاران این است که با شهامت و شجاعت دراین مسیر قدم برداشته و با قلم شیوای خود در نقد عملکرد و ارائه راهکارهای موثر در کنار مسئولان و مردم قرار بگیرند.

انتهای پیام

نظر شما