شناسهٔ خبر: 68079927 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرماندار کاشان:

رسالت خبرنگاران، ارتقای آگاهی مردم و تنویر افکار عمومی است

اکبر مهدی‌زاده

فرماندار کاشان گفت: خبرنگاران وظیفه روایت صادقانه و بازتاب مسئولانه اندیشه‌ها را دارند. رسالت آنها ارتقاء آگاهی مردم و تنویر افکار عمومی است تا صدای حق در برابر استبداد و استکبار باقی بماند که رسالت ارزشمندی است.

صاحب‌خبر -

حمیدرضا محمدی فشارکی 17 مرداد در آیین گرامیداشت روز خبرنگار، اظهار کرد: اگر قلم و رسانه در دست ناهلان باشد، منجر به انحراف در آگاهی و تشویش اذهان عمومی می‌شود که با یک تیتر نادرست خبر، هزینه سنگینی را بر فضای جامعه تحمیل می کند.

وی افزود: امروز مدیون خبرنگارانی هستیم که گمنام هستند، اما حقیقت را برای مردم روشن می‌کنند. اگر جنگ تحمیلی را دفاع مقدس می‌دانیم و آن را گنجینه می‌خوانیم به واسطه آن است که خبرنگارانی مثل شهید آوینی لحظه‌های آن را ثبت کردند و برای آیندگان به میراث گذاشتند.

فرماندار کاشان، تصریح کرد: رسانه‌ها در همراهی مردم با مسئولان نقش موثری دارند و ضمن آنکه از طرف مقابل در ایجاد شکاف بین مردم و مسئولان می‌توانند موثر باشند، بنابراین بارها به مدیران و مسئولان تاکید کرده‌ام که با رسانه‌ها در ارتباط باشند.

محمدی فشارکی تاکید کرد: برخی اصحاب رسانه برای ایجاد تغییر مثبت در جامعه کار می‌کنند تا از رویدادهای منفی جلوگیری کنند و با یک خبر خوب و امید بخش می‌توانند در نشاط اجتماعی جامعه اثرگذار باشند.

وی گفت: حضور خبرنگاران، برای تقویت ارتباط با مردم ظرفیت گسترده‌ای است که مسئولان باید باید از آن استقال کنند و مدیرانی که ارتباط مستمر با خبرنگاران داشته باشند، تشویق خواهند شد.

خبرنگاران باید واقع‌بین و واقع‌نگر باشند

امام جمعه کاشان نیز گفت: پیامبران ما به تعبیری، جایگاه خبررسانی داشتند و خبرنگاران هم، کاری نبوی انجام می‌دهد. بنابراین گرامیداشت مقام خبرنگاران، به مثابه تکریم انبیا است.

حجت‌الاسلام سید سعید حسینی افزود: آنچه خبرنگاران می‌نویسند در فضا و تاریخ جامعه باقی می‌ماند، بنابراین واقع بین و واقع‌نگر باشید، هم نقاط مثبت و هم موارد منفی را با صداقت بازتاب داده و مسئولان را در ارتقا و تعالی منطقه خود یاری کنید.

وی با اشاره به برخی مصاحبه‌های امام خمینی در فرانسه افزود: خبرنگاران در انتقال ایده‌های امام و انقلاب، نقش فعال و موثری داشتند و خبرنگاران هم باید به این وظیفه و جایگاه خود آگاه باشند.

به گزارش ایسنا، بیان برخی مشکلات شهروندان، پاسخگو نبودن بعضی از مسئولان، راه اندازی خانه مطبوعات، ایجاد شورای اطلاع رسانی از جمله صحبت‌های خبرنگاران در نشست با فرماندار، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و امام جمعه شهرستان کاشان بود. در پایان این نشست از خبرنگاران قدردانی شد.

انتهای پیام 

نظر شما