شناسهٔ خبر: 68079643 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس سازمان آتش نشانی نیشابور:

رشد استخرهای نا ایمن ذخیره آب در نیشابور قارچ گونه است

مشهد-ایرنا- رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور گفت: بندهای ذخیره آب و استخرهای کشاورزی نا ایمن، بدون دریافت هیچ تاییدیه ای از این نهاد در شهرستان ساخته می شوند و رشد قارچ گونه ای دارند.

صاحب‌خبر -

ابوالفضل اسدی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه برای اخذ مجوز تاسیس استخرهای کشاورزی دریافت تاییدیه های ایمنی از آتش نشانی الزامی نیست و همین مساله استفاده ایمن از این تاسیسات را به مخاطره انداخته است.

وی ادامه داد: شمار غرق شدگان در استخرهای کشاورزی نیشابور طی سال گذشته هشت نفر و طی چهار ماه نخست امسال سه نفر بوده اند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور گفت: هرچند برای ایمن‌سازی استخرهای کشاورزی الزام قانونی برای اخذ تاییدیه ایمنی از آتش نشانی لحاظ نشده است اما شایسته است لااقل در اقدامی غیرالزام آور جهاد کشاورزی بهره برداران از استخرها را به دریافت و آگاهی از مولفه های ایمن‌سازی از آتش نشانی هدایت کند.

اسدی افزود: هم اکنون آتش نشانی برای هیچ یک از بندها و استخرهای کشاورزی موجود در شهرستان تاییدیه ایمنی صادر نکرده است مگر این که یک بهره بردار به صورت داوطلبانه برای ایمن‌سازی استخر خود به آتش نشانی مراجعه کرده باشد.

وی اضافه کرد: در صورت مراجعه سازندگان استخر، همکاران ما در حوزه پیشگیری راهنمایی های لازم را در زمینه ایمن‌سازی به آنها ارائه می دهند اما برای رفع موضوع استخرهای ناایمن کشاورزی لازم است قانون تاسیس این استخرها مورد بازنگری قرار گیرد و دریافت مجوزهای ایمنی برای تاسیس استخر کشاورزی از سوی آتش نشانی الزام آور شود.

بر اساس اعلام اداره جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور بیش از ۳۷۰ استخر ذخیره آب کشاورزی از این اداره مجوز فعالیت دارند اما تعداد زیادی از مالکان باغ ها و ویلاهای شخصی در نیشابور به‌ ویژه در حاشیه رودخانه های "بوژان رود، میرآباد و عیش آباد" بدون مجوز اقدام به ساخت استخر کرده‌اند لذا آمار درستی از تعداد این سازه های ذخیره آب فاقد مجوز در این شهرستان موجود نیست.

به گزارش ایرنا، شهرستان نیشابور با ۳۵۵ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است.

نظر شما