شناسهٔ خبر: 68077665 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

مجازات مزاحمان تلفنی اورژانس به‌سمت انجام خدمات اجتماعی رفته است

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه در یکی از مجتمع‌های قضایی تهران مکان ویژه‌ای برای تسریع رسیدگی به پرونده‌های اورژانس اختصاص داده شده است، گفت: با هماهنگی مسئولان دستگاه قضا مجازات مزاحمان اورژانس به سمت انجام خدمات اجتماعی رفته است.

صاحب‌خبر -

جعفر میعادفر در خصوص تعرفه خدمات اورژانس گفت: تمام خدمات اورژانس حتی در ایام خاص رایگان است، اما خدماتی نظیر تزریقات را انجام نمی‌دهیم مگر اینکه بخواهیم بیمار را به مراکز درمانی انتفال دهیم و حتی در ایام خاص نیز اینگونه کارها را انجام نمی‌دهیم و افراد برای گرفتن این خدمات باید به مراکز درمانی مراجعه کنند.

میعادفر با بیان اینکه ما کارهایی که جزو فوریت‌های پزشکی محسوب می‌شود را برای نجات بیماران انجام می‌دهیم، توضیح داد: آمبولانس‌های خصوصی می‌توانند این اقدامات را انجام دهند و انجام این کارها توسط آمبولانس خصوصی تعرفه دارد. این آمبولانس‌ها به سامانه ۱۱۵ وابسته نیستند و شماره تلفن مخصوص خودشان را دارند و مردم می‌توانند با آن‌ها تماس بگیرند و خدمات مورد نظرشان را دریافت کنند، چنانچه این آمبولانس تخلف کنند ما به آن رسیدگی می‌کنیم.

وی درباره همکاری سازمان اورژانس و قوه قضاییه برای برخورد با ایجاد مزاحمت و ضرب و شتم نیروهای اورژانس گفت: ما جلسه‌ای در همین مورد با معاون دادستان کل کشور داشتیم و در این جلسه هم مباحثی در مورد ضرب و شتم و هم در رابطه با ایجاد مزاحمت برای نیروهای اورژانس مطرح شد.

میعادفر ضمن اشاره به اینکه در یکی از مجتمع‌های قضایی تهران مکان ویژه‌ای برای تسریع رسیدگی به پرونده‌های اورژانس اختصاص داده شده است، ادامه داد: با هماهنگی مسئولان دستگاه قضا مجازات مزاحمان اورژانس به سمت دادن خدمات اجتماعی رفته است، برای مثال این افراد یک ماه در اورژانس شیفت می‌دهند یا کارهای خدماتی انجام می‌دهند و یا اینکه برخی از کارهایی که در اورژانس به آن‌ها احتیاج داریم و آن شخص در آن‌ها مهارت دارد را انجام می‌دهد.

رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: با این اقدام آن فرد هم با فضای اورژانس آشنا می‌شود و نسبت به ضرورت و حساسیت کار ما آگاه شود و هم اینکه در مقابل خطایش خدماتی را ارائه می‌دهد و توبه می‌کند.


 

نظر شما