شناسهٔ خبر: 68077422 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه:

آمادگی پلیس برای امنیت زائرین اربعین در کرمانشاه

سردار «حاجیان» گفت: ماموران انتظامی استان برای تامین امنیت زائرانی که از کرمانشاه برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین تردد می‌کنند از آمادگی کامل برخوردار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، سردار «مهدی حاجیان» فرمانده انتظامی استان کرمانشاه امروز در مراسم افتتاحیه تامین نظم و امنیت همایش اربعین حسینی (ع) که در ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، اظهار داشت: پلیس به منظور ارائه هرچه بهتر خدمات به زوار حضرت اباعبدالله الحسین (ع) پاسگاه های فرماندهی در ۹ نقطه از مسیر محل تردد زائران اربعین شامل شهرستان های کنگاور، سنقروکلیایی، صحنه، هرسین، کرمانشاه، اسلام آبادغرب، دالاهو، گیلانغرب و سرپل ذهاب در طول مدت پیاده روی اربعین به صورت شبانه روزی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه یکی از وظایفی که بر عهده پاسگاه های فرماندهی گذاشته شده است، روان سازی مسیرهای محل تردد زائران و ارائه گزارش دقیق به آن ها در خصوص وضعیت جاده ها و راه هاست، یادآور شد: در این پاسگاه ها امکان ارتباط گیری سریع با دیگر دستگاه ها نظیر فرمانداری، هلال احمر، حمل و نقل و پایانه ها و راهداری میسر است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: ماموران انتظامی استان برای تامین امنیت زائرانی که از کرمانشاه برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین تردد می‌کنند از آمادگی کامل برخوردار است.

استفاده از پهپاد برای پایش و تسهیل تردد زائران

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به پایش پهبادی محورهای محل تردد زائران اربعین در سال جاری افزود: امسال علاوه بر ۱۰۰ دوربین هوشمندی که در محورها تردد خودروها را رصد می کنند، در طول محورهای مواصلاتی نیز از پایش پهپادی که تصاویر ضبط شده را مستقیما به قرارگاه عملیاتی اربعین ارسال می کنند، استفاده خواهد شد.

سردار حاجیان ادامه داد: زائران اربعین از چند طریق امکان دریافت گذرنامه برای سفر به کربلای معلی را دارند که آسان ترین آن اقدام از طریق اپلیکیشن "پلیس من" است که در این روش، شهروندان از طریق فضای مجازی با ورود به اپلیکیشن پلیس من، نسبت به ثبت نام خود و بارگذاری مدارک مورد نیاز اقدام و حدود ۷۳ ساعت پس از آن گذرنامه خود را درب منزل تحویل خواهند گرفت.

کاهش زمان توقف در گیت ها به ۵ ثانیه

وی تاکید کرد: زائران همچنین می توانند با مراجعه به دفاتر پلیس به علاوه ۱۰ نسبت به ثبت نام و تحویل مدارک اقدام و پس از تائید پلیس، گذرنامه آن ها ظرف مدت سه روز صادر می شود، همچنین افرادی هم که مدارکشان نقصی دارد به اطلاعشان رسانده می شود و پس از آن نسبت به صدور گذرنامه یا تمدید آن اقدام خواهد شد.

سردار حاجیان همچنین با اشاره به فعال بودن ۵۸ گیت در پایانه مرزی خسروی، از آمادگی افزایش آنها به ۱۰۰ گیت، جهت تسهیل در عبور و مرور زائران گفت: امسال مدت زمان توقف زائران در این گیت ها به کمتر از ۵ ثانیه خواهد رسید.

پیش بینی تردد بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر از مرز خسروی

رییس پلیس استان کرمانشاه همچنین با اشاره به تردد ۴۰۰ هزار زائر در اربعین ۱۴۰۱ از مرز خسروی و رسیدن این آمار به ۸۰۰ هزار نفر در اربعین سال گذشته، گفت: پیش بینی می شود در اربعین امسال بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر امام حسین (ع) پایانه خسروی را برای تردد خود انتخاب کنند.

وی ادامه داد: بیش از ۱۸۰ تیم پلیس راه و راهور در سطح محورهای مواصلاتی استان حضور دارند و ۶۳۸ کیلومتر محور مواصلاتی در استان توسط این تیم ها تحت کنترل و پوشش ترافیکی قرار می گیرد.

سردار حاجیان یادآور شد: بخش قابل توجهی از زائرانی که مرز مهران در استان ایلام را برای تردد خود انتخاب کرده اند نیز از استان کرمانشاه عبور خواهند کرد که با احتساب این دسته از زائران، پلیس کرمانشاه به بیش از ۲ میلیون زائر خدمات رسانی خواهد کرد.

توصیه فرمانده انتظامی استان در زمینه شرایط و امکانات تردد در مرز خسروی نیز گفت: این مرز خوشبختانه از وضعیت مطلوبی نسبت به سال گذشته برخوردار است از این رو به زائران هم پیشنهاد می شود با توجه به گرمای هوا و بهتر بودن وضعیت دمایی در پایانه خسروی، این مرز را برای سفر معنوی خود و زیارت عتبات عالیات انتخاب کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به مشخص بودن شرح وظیفه هر کدام از حوزه های پلیس، تلاش می شود تا این وظایف به نحو احسن انجام و خدمات لازم به زوار ارائه شود.

انتهای پیام/

نظر شما