شناسهٔ خبر: 68074303 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل راهداری آذربایجان‎‌غربی خبر داد

توسعه محورهای مواصلاتی منتهی به مرز تمرچین با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‎‌غربی گفت: در طول ۴ ماهه سال‌جاری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان در راستای ایمن‌سازی و توسعه محورهای مواصلاتی منتهی به پایانه مرزی تمرچین هزینه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، ایرج دست‌نشان امروز _سه‌شنبه شانزدهم مرداد_ در بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از مرز تمرچین از آمادگی پایانه مرزی تمرچین برای سومین سال متوالی برای میزبانی از زائرین اربعین حسینی خبر داد.

وی ضمن دعوت از هموطنان برای انتخاب پایانه مرزی تمرچین به‌عنوان مرز خروجی از کشور افزود: در طول ۴ ماهه سال‌جاری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان در راستای ایمن‌سازی و توسعه محورهای مواصلاتی منتهی به پایانه مرزی تمرچین هزینه شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: روکش آسفالت به طول ۲۵ کیلومتر، خط‌کشی به طول ۱۵۰۰ کیلومتر، نصب نیوجرسی به طول ۳۲ کیلومتر از جمله اقدامات مهمی بوده که اداره‌کل راهداری استان در مسیر کریدور اربعین در سال‌جاری انجام داده است.

دست‌نشان با اشاره به اینکه در این بازه زمانی تابلوهای ایمنی و اطلاعاتی در مسیر محورهای مواصلاتی منتهی به پایانه مرزی تمرچین در جهت افزایش ایمنی و آگاهی بخشی به زائرین اربعین حسینی نصب شده است، تصریح کرد: نصب ۳۸ گیت، ۷۳ چشمه سرویس بهداشتی، نصب ۲۱ دستگاه آبخوری، تأمین برق و آب و فضاسازی اِلمان‌های اربعین، نصب ۲۲ برج روشنایی از جمله سایر اقدامات اداره‌کل برای اربعین سال‌جاری در پایانه مرزی تمرچین است.

وی با اشاره به اینکه با طرف مقابل در خصوص نرخ کرایه وسایل حمل و نقل هماهنگی‌های لازم انجام شده است، یادآور شد: همچنین برای اربعین امسال ۵ موکب در پایانه مرزی تمرچین جهت اسکان و تغذیه زائرین در حال استقرار است.

دست‌نشان ادامه داد: با توجه به افزایش دمای هوا از زائرین اربعین حسینی در کشور به ویژه زائرین استان‌های همجوار درخواست می‌شود پایانه مرزی تمرچین را به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب برای خروج خود انتخاب کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: در ۴ ماهه سال‌جاری تعداد مسافرین عبوری از پایانه مرزی تمرچین ۳۵۸ هزار نفر بود که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته خود ۳۴ درصد رشد دارد.

دست‌نشان تصریح کرد: در ۴ ماهه سال‌جاری میزان تردد ناوگان مسافری استان با ۵۰۲۱ تردد رشد ۱۵ درصدی داشته است همچنین آمار تردد ناوگان باری نیز در این مدت زمان بیش از ۵۲ هزار دستگاه بوده که افزایش ۸۴ درصدی دارد.

نظر شما