شناسهٔ خبر: 68625938 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه خلیل آباد:

امام حسن عسکری (ع) مسیر تحقق امامت حضرت مهدی (عج) را فراهم کردند

خلیل آباد- امام جمعه خلیل آباد گفت: امام باوجود عمر کوتاهی که داشتند، مسیر تحقق وعده الهی و امامت حضرت مهدی(عج) را فراهم آوردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد علی دستجردی صبح پنجشنبه در جمع مردم روستای مزده شهرستان خلیل آباد اظهار کرد: امام حسن عسکری (ع) در همه حال ارتباط با مردم را سر لوحه کار خویش داشتند.

امام جمعه خلیل آباد بیان کرد: همچنین تلاش در مسیر حق تعالی با توجه به خفقان آن زمان از مأموریت‌های امام یازدهم بود.

وی با بیان زندگی سراسر نور امام یازدهم افزود: امام عسکری برای تحقق وزنده بودن دین اسلام و مکتب شیعه تلاش زیادی داشتند و لذا درایت امام عسکری موجب شد که اقدامات بسیار مهمی صورت گیرد.

دستجردی احیای دین مبین اسلام و مکتب تشیع از دیگر مأموریت امام عسکری نام برد و افزود: امام حسن عسکری علیه‌السلام با درایت اقدامات مهمی انجام دادند و در این مسیر موفق هم بودند.

امام جمعه خلیل آباد با اشاره به اینکه در شهرستان خلیل آباد به خوبی برنامه‌های مذهبی و ملی برگزار می‌شود اظهار کرد: در ایام ماه محرم و صفر مردم شهرستان بخوبی نشان دادند در مسیر اشاعه فرهنگ دین مبین اسلام حرکت می‌کنند.

وی در فرازی به ولایت «امام زمان (عج) اشاره و اظهار کرد: امام حسن عسکری (ع) عمر کوتاهی داشتند، اما در همین زمان کوتاه شرایط را برای پذیرش و هدایتگری فراهم کردند.

دستجردی اضافه کرد: امام حسن عسکری علیه‌السلام پس از شش سال امامت در سال ۲۶۰ هجری قمری در سن ۲۸ سالگی به دستور معتمد عباسی با سم به شهادت رسیدند.

گفتنی است؛ عزاداری، مرثیه و نیز مداحی از برنامه‌های این مراسم باشکوه در روستای مزده بود.

نظر شما