شناسهٔ خبر: 68073816 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

۶ هزار نیروی پلیس انگلیس در حالت آماده باش

۶ هزار نیروهای پلیس انگلیس به دنبال بروز اعتراض‌های خشونت آمیز راست افراطی در این کشور که منجر به زخمی شدن نیروهای امنیتی شده، به حالت آماده باش درآمدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، روزنامه دیلی میل گزارش داد که در میانه اعتراض‌های خشونت آمیز در انگلیس در واکنش به کشته شدن ۳ دختر در منطقه ساوتپورت، ۶ هزار نیروی پلیس این کشور در حالت آماده باش برای اعزام به نقاط درگیری‌ها قرار گرفتند.

درحالیکه دولت لندن پیشتر به «اراذل» راست افراطی در مورد خشونت در اعتراض‌ها هشدار داده بود، وزیران انگلیسی ناظر بر اقداماتی برای ایجاد ۵۰۰ فضای خالی برای زندان‌ها هستند.

به نوشته دیلی میل، به افراد درگیر در خشونت‌ها در خیابان‌های انگلیس گفته شده است که آنها ممکن است با محکومیت تا ۱۰ سال حبس روبرو شوند.

این تحولات پس از آن رخ می‌دهد که این خشونت‌های گسترده به مدت یک هفته ادامه یافته و افسران پلیس در جریان "خشونت‌های مداوم" مجروح شدند.

هایدی الکساندر وزیر دادگستری، امروز سه‌شنبه گفت که ۵۶۷ فضای اضافی در زندان‌ها به زودی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

اخیراً در چندین شهر انگلیس خشونت‌هایی رخ داده است. دلیل آن حمله با چاقو در شهر ساحلی ساوتپورت در نزدیکی لیورپول است که در آن سه کودک در روز دوشنبه هفته گذشته کشته و ده نفر دیگر زخمی شدند.

پس از این حادثه اطلاعات نادرست به سرعت در اینترنت منتشر شد مبنی بر اینکه مهاجم یک پناهجوی به اصلاح غربی ها اسلام گرای افراطی بوده است. با این حال، پلیس گفت مظنون یک جوان ۱۷ ساله است که در ولز به دنیا آمده است. به گزارش رسانه های انگلیسی، والدین این مرد جوان اهل رواندا هستند.

نظر شما