شناسهٔ خبر: 68073665 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همراه با المپیک ۲۰۲۴ پاریس؛

حسین زاده: خوشحالیم کشتی، اولین مدال کاروان ایران را قطعی کرد

پاریس- ایرنا- مربی تیم کشتی فرنگی کشورمان پس از فینالیست شدن و همچنین مدال قطعی محمدهادی ساروی، گفت: خوشحالیم که اولین مدال کاروان را کشتی و ساروی قطعی کردند تا مردم خوشحال شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، در ادامه رقابت‌های کشتی فرنگی بازی‌های المپیک پاریس، مسابقات ۲ وزن دوم از ساعت ۱۱ امروز به وقت محلی (۱۲:۳۰ به وقت تهران) پیگیری شد و امین کاویانی‌نژاد در وزن ۷۷ و محمدهادی ساروی در ۹۷ کیلوگرم به مصاف حریفان رفتند.

در وزن ۹۷ کیلوگرم ۱۶ کشتی‌گیر وزن‌کشی کرده‌اند، محمدهادی ساروی در دور اول با نتیجه مقتدرانه ۱۰ بر یک و با امتیاز عالی جوزف راو از آمریکا را شکست داد به به مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات این وزن در سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک راه یافت.

دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۲۰ توکیو در مرحله یک‌چهارم نهایی مقتدر ظاهر شد و توانست اوزور ژوژوپبکوف از قرقیزستان را با نتیجه هشت بر صفر و امتیاز عالی شکست دهد و به جمع چهار نفر برتر وزن ۹۷ کیلوگرم برسد. او در دیدار نیمه نهایی به مصاف محمدعلی گبر از مصر رفت و توانست با نتیجه ۸ بر صفر به برتری برسد.

محمدهادی ساروی دارنده برنز المپیک و یک طلا و ۲ برنز جهان در حالی فردا شب در فینال به مصاف آرتور آلکسانیان دارنده ۳ طلا، نقره و برنز المپیک و ۳ طلا و ۲ برنز جهان از ارمنستان خواهد رفت که سابقه ۳ شکست برابر آلکسانیان در جهانی ۲۰۱۹، جهانی ۲۰۲۲ و المپیک توکیو را برابر این فرنگی‌کار باهوش و نامدار را دارد.

حسین حسین‌زاده در خصوص پیش بینی خود از عملکرد سایر کشتی‌گیران کشورمان، افزود: ما کشتی به کشتی جلو می‌رویم و حریفان را آنالیز می‌کنیم.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران گفت: امیدوارم مردم با دعای خیر خود کشتی‌گیران را همراهی کنند تا مدال‌های بیشتری کسب کنیم.

نظر شما