شناسهٔ خبر: 68065044 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایپنا | لینک خبر

محمدهادی ساروی فرنگی‌کار آملی کاروان ایران در المپیک پاریس و یکی از گزینه‌های اصلی کسب مدال برای ایران در پاریس امروز رقابت خود با حریفان را آغاز می‌کند تا با تکیه به تجربه‌های خود بتواند دومین مدال المپیکی‌اش را کسب کند و برای چهارمین دوره پیاپی مدالی از وزن پنجم کشتی فرنگی المپیک را به نام آمل سند بزند.

سرشاخ برای دومین مدال المپیک؛ ساروی وارد می‌شود

سرشاخ برای دومین مدال المپیک؛ ساروی وارد می‌شود

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ورزش ایران (ایپنا )، هیجان المپیک برای مازندرانی‌ها از امروز با روی تشک رفتن محمدهادی ساروی فرنگی‌کار آملی وزن ۹۷ کیلوگرم تیم ملی در سالن Champ de Mars Arena پاریس دوچندان می‌شود.

رقابت فرنگی‌کاران ایرانی حاضر در المپیک پاریس از دیروز با روی تشک رفتن مهدی محسن‌نژاد در وزن ۶۰ کیلوگرم و امین میرزازاده در سنگین‌وزن و راهیابی آنان به شانس مجدد آغاز شد و امروز با انجام مسابقات شانس مجدد، رده‌بندی و فینال این ۲ وزن و آغاز رقابت‌های اوزان ۷۷ و ۹۷ کیلوگرم ادامه می‌یابد.

ساروی طبق قرعه‌ای که به نامش افتاده باید در دور نخست با «جوزف راو» امریکایی سرشاخ شود و در صورتی که بتواند از این حریف بگذرد باید به مصاف برنده کشتی میان «اوزور ژوژوپبکوف» از قرقیزستان و «مینداگاس ونکایتیس» از لتونی برود.

در وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک پاریس ۱۶ کشتی‌گیر حضور دارند که شاخص‌ترین آن‌ها آرتور الکسانیان قهرمان جهان و المپیک از ارمنستان، گابریل روسیلو کیندلان قهرمان سال گذشته جهان از کوبا و محمدهادی ساروی از ایران هستند. الکسانیان و کیندلان در سوی دیگر جدول قرار گرفته‌اند و ساروی در صورت پیروزی مقابل حریفان خود تا نیمه‌نهایی با آن‌ها مواجه نخواهد شد. با توجه به آمادگی بالای ساروی و قرعه‌ای که برای او رقم خورد برای روی سکو ایستادن این فرنگی‌کار آملی شانس بالایی در نظر گرفته می‌شود.

فرنگی‌کار ۲۷ ساله اهل روستای دارکلای آمل مهر پارسال و در مسابقات قهرمانی جهان با ایستادن روی سکوی سوم مسابقات سهمیه وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی در المپیک ۲۰۲۴ را برای ایران کسب کرد. ساروی در چرخه انتخابی المپیک نیز موفق شد رقیب هم‌استانی‌اش یعنی مهدی بالی را شکست دهد و مسافر پاریس شود.

او در المپیک ۲۰۲۰ توکیو موفق شد روی سکو بایستد و یک مدال برنز برای کاروان ایران کسب کند تا مدال‌آوری آملی‌ها در وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک که از سال ۲۰۱۲ توسط قاسم رضایی آغاز شد، برای سومین دوره پیاپی ادامه پیدا کند.

ساروی پس از کسب برنز المپیک همچنان در شرایط ایده‌آل قهرمانی ماند و توانست چند مدال جهانی و آسیایی دیگر کسب کند. چند هفته پس از المپیک توکیو مدال طلای قهرمانی جهان ۲۰۲۱ اسلو را کسب کرد و در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ نیز توانست ۲ برنز قهرمانی جهان، یک طلای بازی‌های آسیایی و همچنین طلای قهرمانی آسیا را تصاحب کند.

آمادگی ساروی از یک سو و وضعیت رنکینگ کشتی‌گیران ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک از سوی دیگر سبب شده که کارشناسان شانس زیادی را برای فینالیست شدن این کشتی‌گیر آملی در نظر بگیرند.

آملی‌ها که برای دومین سال پیاپی ۲ کشتی‌گیر در المپیک دارند امیدوارند از پاریس نیز مانند المپیک توکیو بتوانند ۲ مدال کسب کنند و روند مدال‌آوری ورزش این شهر برای مازندران و ایران از رقابت‌های المپیک برای چهارمین دوره پیاپی ادامه داشته باشد.

مدال طلای قاسم رضایی از المپیک ۲۰۱۲ لندن، برنز قاسم رضایی در المپیک ۲۰۱۶ ریو، برنز محمدهادی ساروی و برنز امیرحسین زارع در الپیک۲۰۲۰ توکیو چهار مدالی است که ورزشکاران آملی در سه دوره اخیر المپیک برای ایران کسب کرده‌اند.

فرنگی‌کار آملی در صورت کسب مدال طلای پاریس خود را به رکورد همشهری هم‌وزنش‌ یعنی قاسم رضایی می‌رساند و برای چهارمین دوره پیاپی یکی از مدال‌های وزن ۹۷ کیلوگرم المپیک را به آمل می‌برد.

از ورزش آمل حسین حسین‌زاده مربی سازنده اهل این شهر نیز به عنوان مربی تیم ملی کشتی فرنگی در المپیک پاریس حضور دارد. امین حق‌پناه ماساژور تیم ملی کشتی فرنگی نیز اهل این شهر است و فرنگی‌کاران را در پاریس همراهی می‌کند.

نظر شما