شناسهٔ خبر: 68073636 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار رودبار:

اعتبارات عمرانی شهرستان رودبار ۶ برابر شده است

رشت - ایرنا - فرماندار شهرستان رودبار گفت: سهم بودجه‌ای رودبار از اعتبارات عمرانی طی سال ۱۴۰۰ ریال۳۲۰ میلیارد ریال بود که این میزان طی امسال(۱۴۰۳) به ۲ هزار و ۴۰ میلیارد ریال رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، طهمورث عموپور عصر سه شنبه درنشستی با اصحاب رسانه با بیان اینکه رودبار پهناورترین شهرستان استان است، افزود: با توجه به این مهم بودجه این شهرستان از سال۱۴۰۰به طور قابل توجهی افزایش یافته است.
وی اولویت رودبار را پروژه های آب و فاضلاب، راه‌ها و نیز بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: به عنوان مثال در حوزه جاده ای هشت کیلومتر باقی مانده آزادراه رشت - قزوین در محدوده رودبار از جمله پروژه های مهمی بود که تا قبل از تکمیل مشکلات بسیاری را برای مردم منطقه موجب شده بود و با تکمیل این بخش توسط دولت سیزدهم بسیاری از مشکلات رفع شد.
عموپور با اشاره به فرسوده شبکه سیمی برق استان و اجرای و نصب کابل های خود نگه دار اظهار کرد: رودبار بعد از رشت نخستین شهرستان در اجرای طرح های کابل های خود نگهدار است و روند خوبی هم در اجرای این پروژه دارد.
وی همچنین با اشاره به موضوع تغییر کاربری اراضی کشاورزی در شهرستان و عزم جدی برای جلوگیری از این امر بیان کرد: در همین راستا اخیرا مجوز تخریب ۴ بنای مسکونی غیرمجاز در بخش خورگام شهرستان صادرشده است.
فرماندار رودبار ادامه داد: بنگاه داری برخی از دهیاران و شوراهای علت برخی از این تغییر کاربری های غیرمجاز است که در این رابطه قاطعانه با متخلفان برخورد می شود.
وی همچنین با اشاره به اجرای پروژه سد دیورش در رودبار برای تامین آب شهرستان اظهار کرد: در حال حاضر لوله گذاری این سد آغاز شده و تا کنون ۵ هزار میلیارد ریال از محل منابع دولتی به این پروژه اختصاص یافته است.
عموپور همچنین با اشاره به مشکلات ایجاد شده از ورود پساب صنعتی به شهرک باباییان این شهرستان گفت: در همین راستا چندین واحد پلمپ شدند و رفع این مشکل در حال پیگیری است.
فرماندار رودبار در بخش دیگری از سخنانش از خبرنگاران خواست تا نقد سازنده و منصفانه از موضوعات داشته باشند و گفت: نقد با سیاه نمایی متفاوت است چرا که در نقد راهکار ارائه می شود اما در سیاه نمایی بی توجه به اقدامات انجام شده همه عملکرد زیر سئوال برده می شود و جانب انصاف و حق نادیده انگاشته می شود.

برچسب‌ها:

نظر شما