شناسهٔ خبر: 68070792 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان خبر داد

تایید نهایی ۲۸ هزار نفر متقاضی نهضت ملی مسکن در گیلان

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به آمار ثبت نامی نهضت ملی مسکن در گیلان گفت: تاکنون ۱۲۳ هزار نفر متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۲۸ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، محمدرضا فلاحتگر امروز_سه شنبه شانزدهم مرداد_ با اشاره به اجرای ۴۵ هزار و ۲۷۹ واحد از ابتدای اجرای قانون نهضت ملی مسکن در استان گیلان، اظهار کرد: از این میزان ۱۲ هزار و ۸۷۱ واحد طرح حمایتی شهری به صورت انبوه ساز و گروه ساخت، پنج هزار و ۷۸۴ واحد تسهیلات بازآفرینی شهری، سه هزار و ۸۸۶ واحد با استفاده از تسهیلات خود مالک شهری ،۲۲ هزار و ۶۸۳ واحد با استفاده از تسهیلات خود مالک روستایی اجرا شده و در مجموع پنج هزار و ۸۹۴ واحد آن به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به آمار ثبت نامی نهضت ملی مسکن در گیلان افزود: تاکنون ۱۲۳ هزار نفر متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۲۸ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان خاطرنشان کرد: کسری زمین برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن بالغ بر ۹ هزار و ۷۷۱ واحد به مساحت ۱۲۰ هکتار است و برای رفع این کمبود با شش دستگاه و سازمان توافقات اولیه به میزان ۲۰۲ هکتار انجام شده و در انتظار تایید نهایی از مراکز کشوری این سازمان ها است.

فلاحتگر با بیان اینکه تعداد ثبت نام طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بالغ بر ۲ هزار و ۸۰۰ متقاضی است، تصریح کرد: درخواست هزار و ۳۰۰ متقاضی تایید نهایی شده و به ۶۶۴ خانوار در شهرهای تولم شهر، فومن، شفت، کیاشهر، منجیل، املش، رودسر و زیباکنار زمین تخصیص داده شده است.

نظر شما