شناسهٔ خبر: 68070693 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

نظر مجلس درباره همسان‌سازی حقوق فرهنگیان اعلام می‌شود

نماینده نجف‌آباد در مجلس با اشاره به لزوم همسان‌سازی و رتبه‌بندی حقوق فرهنگیان بازنشسته بعد از ۱۴۰۰، گفت: مقرر شد معاونت قوانین مجلس اظهار نظر کارشناسی خود را پیرامون همسانسازی و رتبه‌بندی فرهنگیان بازنشسته ارائه داده و تصمیم‌گیری انجام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی، درباره متناسب‌سازی حقوق و رتبه‌بندی فرهنگیان بازنشسته بعد از تاریخ ۱۴۰۰، گفت: متناسب‌سازی حقوق و رتبه‌بندی فرهنگیان بازنشسته بعد از تاریخ ۱۴۰۰ بر اساس قانون همسان‌سازی و دستورالعمل اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و موظفین، مشمول همسان‌سازی بوده‌اند اما متاسفانه دستگاه مربوطه قانون مصوب مجلس را اجرایی نکرد.

بیشتر بخوانید:

روند بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم در مجلس

وی با بیان اینکه طبق احکام اصلاحی بازنشستگان با لحاظ کردن رتبه آنها بر مبنای قانون همسان‌سازی هر بازنشسته باید ۹۰% حقوق و فوق‌العاده‌های شاغلین هم‌تراز و هم رتبه خود را دریافت کند، افزود: اما متاسفانه این احکام اجرایی نشده است که موجب تضییع حقوق ذینفعان شده است.

نماینده نجف‌آباد در مجلس گفت: اخیرا جلسه بررسی متناسب‌سازی حقوق و رتبه‌بندی فرهنگیان بازنشسته بعد از تاریخ ۱۴۰۰ در کمیسیون قضایی و حقوقی برگزار شد که در این جلسه تعدادی از نمایندگان مجلس، معاون قوانین مجلس، نماینده سازمان برنامه و بودجه و صندوق بازنشستگی فرهنگیان، حضور داشتند.

ابوترابی تاکید کرد: در این جلسه مقرر شد در آینده‌ای نزدیک، معاونت قوانین مجلس اظهار نظر کارشناسی خود را پیرامون دو موضوع مذکور ارائه داده و تصمیم‌گیری انجام شود.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس اظهار کرد: لازم است تا با هماهنگی دستگاه‌های مختلف با تامین بودجه ۹.۷ همت درباره حقوق بازنشستگان فرهنگی ۱۴۰۰ تامین و هر چه سریع‌تر خواسته این قشر محقق شود.

انتهای‌ پیام/

نظر شما