شناسهٔ خبر: 68068251 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نظر مجلس درباره همسان‌سازی حقوق فرهنگیان اعلام می‌شود

نماینده نجف‌آباد در مجلس با اشاره به لزوم همسان‌سازی و رتبه‌بندی حقوق فرهنگیان بازنشسته بعد از ۱۴۰۰، گفت: مقرر شد معاونت قوانین مجلس اظهار نظر کارشناسی خود را پیرامون همسانسازی و رتبه‌بندی فرهنگیان بازنشسته ارائه داده و تصمیم‌گیری انجام شود.

صاحب‌خبر -

ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره متناسب‌سازی حقوق و رتبه‌بندی فرهنگیان بازنشسته بعد از تاریخ 1400، گفت: متناسب‌سازی حقوق و رتبه‌بندی فرهنگیان بازنشسته بعد از تاریخ 1400 بر اساس قانون همسان‌سازی و دستورالعمل اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و موظفین، مشمول همسان‌سازی بوده‌اند اما متاسفانه دستگاه مربوطه قانون مصوب مجلس را اجرایی نکرد.

وی با بیان اینکه طبق احکام اصلاحی بازنشستگان با لحاظ کردن رتبه آنها بر مبنای قانون همسان‌سازی هر بازنشسته باید 90% حقوق و فوق‌العاده‌های شاغلین هم‌تراز و هم رتبه خود را دریافت کند، افزود: اما متاسفانه این احکام اجرایی نشده است که موجب تضییع حقوق ذینفعان شده است.

نماینده نجف‌آباد در مجلس گفت: اخیرا جلسه بررسی متناسب‌سازی حقوق و رتبه‌بندی فرهنگیان بازنشسته بعد از تاریخ 1400 در کمیسیون قضایی و حقوقی برگزار شد که در این جلسه تعدادی از نمایندگان مجلس، معاون قوانین مجلس، نماینده سازمان برنامه و بودجه و صندوق بازنشستگی فرهنگیان، حضور داشتند.

ابوترابی تاکید کرد: در این جلسه مقرر شد در آینده‌ای نزدیک، معاونت قوانین مجلس اظهار نظر کارشناسی خود را پیرامون دو موضوع مذکور ارائه داده و تصمیم‌گیری انجام شود.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس اظهار کرد: لازم است تا با هماهنگی دستگاه‌های مختلف با تامین بودجه 9.7 همت درباره حقوق  بازنشستگان فرهنگی 1400 تامین و هر چه سریع‌تر خواسته این قشر محقق شود.

انتهای‌ پیام/

نظر شما