شناسهٔ خبر: 68070828 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

شهادت هنیه امت اسلامی را متحد کرد - اکونیوز

اقتصاد ایران: اتحاد جهان اسلامی در پی شهادت اسماعیل هنیه و لزوم واکنش نشان دادن به رژیم صهیونیستی به دلیل ترورهای اخیر از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: نگاه روزنامه‌های مطرح عربی نیز مانند دیگر رسانه‌های برجسته جهان همچنان به عملیات قریب الوقوع محور مقاومت در برابر عملیات تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی در تهران و بیروت دوخته شده است.

شهادت هنیه امت اسلامی را متحد کرد

روزنامه القدس العربی در خصوص شهادت اسماعیل هنیه نوشت: با ترور اسماعیل هنیه شیعه و سنی متحد شدند. در تشییع پیکر هنیه صدها هزار نفر از شیعیان در تهران و در مراسم دوم تعداد زیادی از اهل تسنن در بزرگترین مسجد دوحه شرکت کردند. نمازهای زیادی برای اسماعیل هنیه در مساجد جهان اسلام خوانده شد. این همبستگی در جهان اسلام بی سابقه بوده است. ترور هنیه آن هم در تهران مجدداً نظریه اتحاد میادین نبرد را مطرح کرد. باید به این نکته اشاره کرد که رژیم صهیونیستی به شیعه بودن یا سنی بودن دشمنان خود توجهی نمی‌کند بلکه همه آنها از نظر تل آویو دشمن هستند.

شهادت هنیه امت اسلامی را متحد کرد

روزنامه رأی الیوم نیز در این خصوص نوشت: خیانت رژیم‌های خائن عربی در ابتدا در جنگ سال ۱۹۴۸ تنها جنگی که می‌توانست تغییراتی ایجاد کند نمود پیدا کرد. این رژیم‌ها خدمات لجستیکی به رژیم صهیونیستی ارائه می‌دهند به طوری که حریم هوایی و زمینی خود را تحت کنترل این رژیم قرار داده‌اند. مقاومت تنها راه برای مهار قلدری‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی و آزادسازی فلسطین است. همان طور که سید حسن نصرالله اعلام کرد رژیم صهیونیستی با یک حمله ویرانگر نابود نمی‌شود چرا که آمریکا و کشورهای غربی با پول و سلاح بار دیگر این رژیم را سرپا می‌کنند بلکه مقاومت هجومی و مستمر با استفاده از سلاح‌های سبک و متوسط تنها راه به شمار می‌رود.

شهادت هنیه امت اسلامی را متحد کرد

روزنامه لبنانی الاخبار در خصوص محور مقاومت نوشت: اگر رژیم صهیونیستی در نوار غزه به مشکل و شکست برنمی خورد دست به عملیات تروریستی در لبنان، ایران و یمن نمی‌زد. مشکل دشمن این است که این کشورها، غزه را تنها نگذاشته‌اند و بر حمایت از این باریکه و ساکنان آن تاکید دارند. هدف رژیم صهیونیستی از دست زدن به این عملیات در نهایت، غزه است؛ او می‌خواهد کشورهای محور مقاومت غزه را رها کرده و پرچم سفید را بالا ببرند. در مقابل محور مقاومت به خوبی می‌داند که نقش این محور در شرایط کنونی حمایت از جبهه غزه و پیچیده‌تر کردن این جبهه برای رژیم صهیونیستی است.

شهادت هنیه امت اسلامی را متحد کرد

روزنامه سوری الوطن در گزارشی نوشت: برآورد ما این است که حزب الله و ایران به صورت جداگانه به ترورهای رژیم صهیونیستی پاسخ می‌دهند چرا که حزب الله تمایل دارد بین این ۲ پاسخ تمایز وجود داشته باشد زیرا حزب الله وارد نبرد نامحدودی با دشمن صهیونیستی شده و باید قواعد درگیری با تل آویو را حفظ کند؛ قواعدی که از سال ۲۰۰۶ تا امروز حفظ شده است. علاوه بر این رژیم صهیونیستی دست به ۲ عملیات تروریستی در تهران و بیروت زد و ایران نیز تمایل دارد میان پاسخ این کشور به ترور هنیه و پاسخ حزب الله به ترور فؤاد شکر تفاوت و تمایز وجود داشته باشد چرا که ترور هنیه به نوعی نقض حاکمیت ایران نیز به شمار می‌رود.

شهادت هنیه امت اسلامی را متحد کرد

روزنامه یمنی المسیره در خصوص اتحاد میادین نبرد نوشت: صهیونیست‌های احمق تمام خطوط قرمزی را که محور مقاومت تعیین کرده بود زیر پا گذاشتند و برای جبران شکست‌های خود در میادین نبرد دست به ترور شخصیت‌های سیاسی و میدانی زدند. بر اساس قاعده اتحاد میادین نبرد، یک هماهنگی خاصی میان محور مقاومت وجود دارد و پاسخ این محور قطعی و قریب الوقوع است. نبرد بزرگ و نامحدود با دشمن صهیونیستی آغاز شده و جبهه‌های پشتیبانی را در نوردیده است؛ میدان این نبرد، غزه، لبنان، یمن عراق و ایران است.

شهادت هنیه امت اسلامی را متحد کرد

روزنامه المراقب العراقی نیز در این خصوص گزارش داد: از چند روز قبل شاهد سفرهای پی در پی هیأت‌ها و میانجی گران غربی و عربی به ایران هستیم که از سوی آمریکا اعزام می‌شوند تا سطح واکنش ایران به ترور اسماعیل هنیه را کاهش دهند. این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران تمام این درخواست‌ها را رد کرده که بیانگر نقش رهبری و اساسی ایران در منطقه است و به همین دلیل تمام کشورهای استکباری مجبور شده‌اند از ایران برای نشان ندادن یک واکنش سخت خواهش کنند.

شهادت هنیه امت اسلامی را متحد کرد

روزنامه عراقی الصباح نیز نوشت: خاورمیانه در لبه یک درگیری بزرگ قرار دارد. این یک واقعیت است که جهانیان از آن هراسم دارند. حتی کشورهای غربی که از رژیم صهیونیستی به صورت افراطی حمایت می‌کنند خواهان به آتش کشیده شدن منطقه نیستند. ادبیات سیاسی غرب این طور نشان می‌دهد که حمایت از تل آویو به معنی مبارزه با تروریسم است این در حالی است که این تصویر توهمی بیش نیست. سفرهای هیأت‌های غربی و عربی به ایران بیانگر تلاش آنها برای لاپوشانی پیامدهای سیاست ترور نتانیاهو است.

برچسب‌ها:

نظر شما