شناسهٔ خبر: 68070244 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آتش‌سوزی دوغارون تایباد به شبکه توزیع برق خسارت وارد کرد

مشهد-ایرنا- مدیر برق تایباد گفت: تاسیسات شبکه توزیع برق این شهرستان در پی وقوع آتش‌سوزی مهیب و انفجار چهار دستگاه بونکر سوخت در محوطه منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در روز دوشنبه (۱۵ مرداد)، دچار خسارت شد.

صاحب‌خبر -

کاظم امیری روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: به اتفاق مسوول اتفاقات و عملیات مدیریت برق تایباد بلافاصله پس از وقوع آتش سوزی در محل حاضر و نسبت به انجام اقدامات ایمنی پیشگیرانه و ارزیابی خسارات وارده به شبکه برق اقدام شد.

وی اظهار کرد: در لحظات ابتدایی وقوع حادثه که فوران شعله های آتش در مجاورت پست های هوایی توزیع، خطوط دو مداره فشار متوسط و نیز تانکرهای ذخیره سوخت قرار داشت، با توجه به اینکه هر لحظه احتمال وقوع انفجار متصور بود، بلافاصله نسبت به قطع مدار شبکه برق اقدام شد.

مدیر برق تایباد گفت: پس از حدود ۲ ساعت از بروز آتش سوزی، اطفاء حریق توسط آتش نشانان انجام شد و تیم عملیاتی مدیریت برق این شهرستان نسبت به برق‌دار کردن شبکه و ارزیابی خسارت وارده به آن اقدام کردند.

امیری اظهار کرد: در این حادثه علاوه بر قطع «کات اوت فیوز» در انشعابات بالادستی، به تجهیزات یک دستگاه پست توزیع هوایی نیز خسارت وارد شد که اقدامات اولیه برای ایزوله کردن تاسیسات آسیب دیده از شبکه، انجام و همه مشترکان محدوده گمرک دوغارون و نیز پاسگاه های نوار مرزی برقدار شدند.

به گزارش ایرنا، حدود ساعت ۱۳ و ۴۸ دقیقه بعد از ظهر روز گذشته وقوع یک حادثه آتش سوزی در محل جایگاه سوخت منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به نیروهای آتش نشانی و امدادی تایباد گزارش شد.

گمرک و پایانه مرزی دوغارون در ۱۸ کیلومتری شهر تایباد، ۲۵۰ کیلومتری مشهد و همجوار با کشور افغانستان یکی از پنج گمرک برتر کشور محسوب می‌شود.

مرز دوغارون در فاصله ۱۸ کیلومتری شهر تایباد قرار دارد.

نظر شما