شناسهٔ خبر: 68069817 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: سنا | لینک خبر

عضو جدید ناظر مجلس در شورای عالی بورس و اوراق بهادار در گفت‌وگو با «سنا» مطرح کرد:

لزوم کاهش مداخله دولت‌ها در بورس/ با انتخاب وزیر اقتصاد جدید برای رفع چالش‌های بازارسرمایه راهکارهای مدونی ارائه می‌کنیم

هادی محمدپور، عضو ناظر در شورای عالی بورس با تاکید بر اینکه مداخلات دولت در بورس باید کاهش یابد، اعلام کرد: بازار سرمایه متشکل از تعداد زیادی سهامدار است که هر کدام با چشم اندازی متفاوت وارد این بازار شده‌اند لذا نباید اجازه داد با مداخلات بی‌دلیل دولت‌ها و در اثر برخی تصمیم گیری‌ها، سرمایه‌های مردم لطمه ببیند.

صاحب‌خبر -

هادی محمدپور که به تازگی به عنوان عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس و اوراق بهادار برگزیده شده، درباره برنامه‌های خود برای حمایت از توسعه بورس، به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، گفت: به طور قطع با انتخاب و معرفی وزیر اقتصاد جدید، جلساتی به منظور بررسی مشکلات و چالش های موجود بورس برگزار و راهکارهای مدونی ارائه خواهد شد.

او گفت: رفع مشکلات و مسائل بورس به رسیدگی بیشتر وزیر اقتصاد و پیگیری اعضای ناظر مجلس در شورای عالی بورس و کمیسیون اقتصادی نیاز دارد. عضو ناظر در شورای عالی بورس تاکید کرد: به طور قطع برای بهبود شرایط بورس با همفکری وزیر اقتصاد جدید و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس، بیش از گذشته تلاش خواهیم کرد.

او در عین حال تاکید کرد: البته تا زمانی که وزیر اقتصاد جدید مستقر نشود و سیاست‌های خود را اعلام نکند، نمی‌توانیم تصمیمات و اقدامات حمایتی دقیقی را اعلام کنیم.

محمدپور با بیان این‌که کمک به حفظ سرمایه‌ها و جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید، اصل اساسی و مهم در تصمیم‌گیری‌ها برای بازار سرمایه است، افزود: بورس با وجود همه مشکلات موجود در اقتصاد ایران تاکنون بسیار موفق عمل کرده است. البته امیدواریم با اتخاذ سیاست‌های درست در نهادهای دیگر و کاهش مداخله دولت، شاهد رونق بازار سرمایه در آینده ای نه چندان دور باشیم.

او در پایان تاکید کرد: سازمان بورس یک نهاد غیر دولتی است که باید بتواند کارها و اقدامات لازم برای اداره بازار سرمایه را به شکل خود انتظام و بدون ایجاد محدودیت، انجام دهد.

نظر شما