شناسهٔ خبر: 68070930 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

عضو جدید ناظر مجلس در شورای عالی بورس و اوراق بهادار :

لزوم کاهش مداخله دولت‌ها در بورس/ با انتخاب وزیر اقتصاد جدید برای رفع چالش‌های بورس راهکارهای مدونی ارائه می‌کنیم

صاحب‌خبر -
لزوم کاهش مداخله دولت‌ها در بورس/ با انتخاب وزیر اقتصاد جدید برای رفع چالش‌های بورس راهکارهای مدونی ارائه می‌کنیم
خبرگزاری آریا - هادی محمدپور، عضو ناظر در شورای عالی بورس با تاکید بر اینکه مداخلات دولت در بورس باید کاهش یابد، اعلام کرد: بازار سرمایه متشکل از تعداد زیادی سهامدار است که هر کدام با چشم اندازی متفاوت وارد این بازار شده‌اند لذا نباید اجازه داد با مداخلات بی‌دلیل دولت‌ها و در اثر برخی تصمیم گیری‌ها، سرمایه‌های مردم لطمه ببیند.

به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از سنا، هادی محمدپور که به تازگی به عنوان عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس و اوراق بهادار برگزیده شده، درباره برنامه‌های خود برای حمایت از توسعه بورس،، گفت: به طور قطع با انتخاب و معرفی وزیر اقتصاد جدید، جلساتی به منظور بررسی مشکلات و چالش های موجود بورس برگزار و راهکارهای مدونی ارائه خواهد شد.
او گفت: رفع مشکلات و مسائل بورس به رسیدگی بیشتر وزیر اقتصاد و پیگیری اعضای ناظر مجلس در شورای عالی بورس و کمیسیون اقتصادی نیاز دارد. عضو ناظر در شورای عالی بورس تاکید کرد: به طور قطع برای بهبود شرایط بورس با همفکری وزیر اقتصاد جدید و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس، بیش از گذشته تلاش خواهیم کرد.
او در عین حال تاکید کرد: البته تا زمانی که وزیر اقتصاد جدید مستقر نشود و سیاست‌های خود را اعلام نکند، نمی‌توانیم تصمیمات و اقدامات حمایتی دقیقی را اعلام کنیم.
محمدپور با بیان این‌که کمک به حفظ سرمایه‌ها و جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید، اصل اساسی و مهم در تصمیم‌گیری‌ها برای بازار سرمایه است، افزود: بورس با وجود همه مشکلات موجود در اقتصاد ایران تاکنون بسیار موفق عمل کرده است. البته امیدواریم با اتخاذ سیاست‌های درست در نهادهای دیگر و کاهش مداخله دولت، شاهد رونق بازار سرمایه در آینده ای نه چندان دور باشیم.
او در پایان تاکید کرد: سازمان بورس یک نهاد غیر دولتی است که باید بتواند کارها و اقدامات لازم برای اداره بازار سرمایه را به شکل خود انتظام و بدون ایجاد محدودیت، انجام دهد.

نظر شما