شناسهٔ خبر: 68063199 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

کنگره بین‌المللی نگاهی جامع بر ناباروری هوش مصنوعی و ناباروری

صاحب‌خبر -
پژوهشگاه ابن سینا جهاددانشگاهی کنگره بین‌المللی ” نگاهی جامع بر ناباروری: هوش مصنوعی و ناباروری ” را با حضور برجسته‌ترین متخصصان و پژوهشگران در حوزه‌های علوم کامپیوتر و پزشکی در مرکز همایش‌های دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار می کند.

به گزارش سینا از روابط عمومی پژوهشگاه ابن سینا جهاددانشگاهی، این پژوهشگاه ۲۱ تا ۲۳ آذرماه ۱۴۰۳ کنگره بین‌المللی ” نگاهی جامع بر ناباروری: هوش مصنوعی و ناباروری ” را با حضور برجسته‌ترین متخصصان و پژوهشگران در حوزه‌های علوم کامپیوتر و پزشکی در مرکز همایش‌های دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار می کند.

این رویداد علمی با هدف بررسی و معرفی جدیدترین دستاوردها و تکنولوژی‌های هوش مصنوعی در زمینه تشخیص و درمان ناباروری، فرصتی استثنائی برای تبادل دانش و تجربیات در یکی از پیشرفته‌ترین و پرتحول‌ترین حوزه‌های علوم پزشکی فراهم می‌آورد.
دکتر محمدرضا صادقی، رئیس پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی-ابن‌سینا و رئیس کنگره، در خصوص اهمیت این رویداد اظهار داشت: ” مهم‌ترین پدیدار قرن حاضر تا امروز، بی‌تردید رشد و توسعه‌ی شگفت‌انگیز هوش مصنوعی و امکانات نو و شگرفی است که به‌دنبال این توسعه به بشر عرضه می‌شود. علوم و فناوری‌های تولید مثل و درمان ناباروری نیز از جمله عرصه‌هایی است که در پرتو رشد و گسترش هوش مصنوعی دستخوش تحولاتی ژرف می‌شود و اگرچه اکنون هنوز در آغاز راه این تحول‌ایم، اما قطعاً در آینده‌ای نزدیک شاهد انقلاب هوش مصنوعی در این عرصه نیز خواهیم بود.
هوش مصنوعی با ایجاد تحولات شگرف در حوزه‌های مختلف پزشکی، به ویژه در درمان ناباروری، نقش حیاتی در بهبود کیفیت درمان‌ها و افزایش شانس موفقیت آن‌ها ایفا می‌کند.
وی در ادامه با بیان اینکه مجموعه بزرگ ابن‌سینا، با یاری پروردگار، این بار نیز پیشگام برگزاری یک رویداد بزرگ بین‌المللی در این حوزه است و کنگره بین‌المللی «کاربرد هوش مصنوعی در درمان ناباروری» با همکاری تیم‌های توانمند علمی و اجرایی در تاریخ ۲۱ تا ۲۳ آذر ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد افزود: ” این کنگره با گردهم‌آوری متخصصان برجسته داخلی و بین‌المللی در زمینه درمان ناباروری و هوش مصنوعی، به بررسی کاربردهای عملی هوش مصنوعی در زمینه‌های مختلف درمان ناباروری پرداخته و به دنبال ارائه راهکارهای نوین برای ارتقای کیفیت زندگی زوج‌های نابارور خواهد بود.”
دکتر سهیلا عارفی، دبیر علمی بخش پزشکی کنگره و عضو هیات علمی پژوهشگاه ابن‌سینا، در این باره گفت: ” برگزاری این کنگره فرصتی مغتنم برای جامعه علمی و علاقه‌مندان به حوزه‌های هوش مصنوعی و درمان ناباروری است تا با بهره‌گیری از دانش و تجربیات یکدیگر، گامی مهم در جهت بهبود درمان‌های ناباروری و ارتقای سلامت جامعه بردارند.”
دکتر عارفی در ادامه گفت:”  این کنگره به محورهای مهم و کاربردی از جمله مدل‌های پیش‌بینی مبتنی بر هوش مصنوعی برای موفقیت درمان‌های ناباروری، کاربردهای یادگیری ماشین در انتخاب جنین، تحلیل کیفیت اسپرم و تخمک، و ملاحظات اخلاقی در فناوری‌های کمک‌باروری می پردازد. هدف ما ایجاد فضایی علمی و پویا برای بحث و تبادل نظر در خصوص تحولات هوش مصنوعی و ارائه راهکارهای نوین برای درمان ناباروری، خواهد پرداخت.”
دکتر حمید بیگی، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف و دبیر علمی بخش علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی کنگره، افزود: ” هوش مصنوعی در سال‌های اخیر تحولات چشمگیری در علوم پزشکی ایجاد کرده و قابلیت‌های بی‌بدیلی در تشخیص، پیش‌بینی و درمان بیماری‌ها به ارمغان آورده است. در حوزه ناباروری، این تکنولوژی می‌تواند به بهبود فرآیندهای درمانی، افزایش دقت تشخیص و پیش‌بینی نتایج درمان کمک کند و در نهایت، شانس موفقیت زوج‌های نابارور را افزایش دهد. ”
وی افزود: “در این کنگره میان رشته ای، به بررسی ابعاد مختلف کاربرد هوش مصنوعی در تشخیص و درمان ناباروری پرداخته خواهد شد. مباحث گسترده‌ای از جمله نقش هوش مصنوعی در پیش‌بینی و تحلیل نتایج درمان، بهینه‌سازی پروتکل‌های تحریک تخمک‌گذاری، انتخاب بهترین تخمک، اسپرم و جنین در ART، و تشخیص و درمان سقط مکرر و اندومتریوز مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.”
صفورا سلیمانی فخر، معاون آموزشی پژوهشگاه ابن سینا و دبیر اجرایی کنگره با اشاره به اهمیت برگزاری این رویداد گفت: “برگزاری این کنگره فرصتی استثنائی برای تعامل پژوهشگران و متخصصان از ایران و جهان فراهم می‌آورد. با همکاری تیم‌های اجرایی و علمی، هدف ما ایجاد فضایی صمیمی و علمی برای بررسی آخرین دستاوردها و فناوری‌های نوین هوش مصنوعی در درمان ناباروری است. امیدواریم که این رویداد علمی به ارتقای سلامت جامعه و بهبود درمان‌های ناباروری کمک کند.”
وی افزود: علاقه‌مندان و پژوهشگران می‌توانند برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص برنامه‌ها، سخنرانان و هزینه‌های ثبت‌نام به وب‌سایت رسمی کنگره مراجعه کنند و یا با شماره تلفن دبیرخانه کنگره به شماره ۰۲۱۲۲۴۳۲۰۲۰ داخلی ۴۵۵-۴۵۶-۴۵۷ تماس حاصل نمایند.
در پایان، ریاست پژوهشگاه ابن سینا و رییس کنگره اذعان داشت: ” برگزاری این کنگره فرصتی مغتنم برای جامعه علمی و علاقه‌مندان به حوزه‌های هوش مصنوعی و درمان ناباروری است تا با بهره‌گیری از دانش و تجربیات یکدیگر، گامی مهم در جهت بهبود درمان‌های ناباروری و ارتقای سلامت جامعه بردارند. با همکاری و هم‌اندیشی شرکت‌کنندگان، امیدواریم که شاهد تحولات مثبت و چشمگیری در این حوزه باشیم و به افزایش امید به فرزندآوری در زوج‌های نابارور کمک کنیم.”

کپی لینک لینک کپی شد

نظر شما