شناسهٔ خبر: 68061088 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اصفهان از هفته آینده کمی خنک می‌شود

طبق پیش‌بینی هواشناسی از هفته آینده (دهه سوم مردادماه) دمای اصفهان کاهش تدریجی خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛  مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه دیروز دمای ۱۵ شهرستان در استان سه تا چهار درجه بالاتر از دمای نرمال گزارش شد، گفت: این شرایط تا پایان هفته جاری ادامه دارد و با شدت بیشتر روز چهارشنبه ۱۷ مرداد همه مناطق استان به ویژه شرق، مرکز و شمال استان را در بر می‌گیرد. 

منصور شیشه فروش افزود: بر اثر ماندگاری توده هوای گرم حاره‌ای در استان تا روز شنبه افزایش دما و تابش اشعه ماورای بنفش به خصوص در ساعت میانی روز تداوم خواهد داشت.

وی افزود: هواشناسی پیش بینی کرده است از روز یکشنبه هفته آینده (۲۱ مرداد) به تدریج شاهد کاهش دما در استان باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از تمامی مشترکان برق واحد‌های تجاری و عمومی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، پاساژ‌ها و مجتمع‌های تجاری خواست نسبت به رعایت کامل اصول صرفه جویی در مصارف برق با خاموش کردن سیستم‌های روشنایی، تابلو‌های تبلیغاتی در روز و در پیک مصرف، تنظیم دمای سامانه‌های سرمایشی بین ۲۴ تا ۲۶ درجه اقدام کنند.

شیشه فروش تاکید کرد: همچنین صرفه جویی ۲۰ درصدی در مصارف آب شرب طی روز‌های پیش رو ضروری است.

وی ادامه داد: با توجه به اطلاعیه مدیریت بحران استان مبنی بر تعطیلی مراکز و ادارات دولتی و بانک‌ها و بیمه‌ها طی روز‌های چهارشنبه و پنج شنبه، نیرو‌های امدادی در مراکز خدمات امدادی، فوریتی و اورژانسی در سطح استان به صورت تیم عملیاتی آماده ارائه خدمات درمانی و فوریتی مورد نیاز به مردم استان هستند.

نظر شما