شناسهٔ خبر: 68058971 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اصفهان از دهه سوم مرداد خنک می‌شود اصفهان از دهه سوم مرداد خنک می‌شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: طبق پیش‌بینی هواشناسی از هفته آینده (دهه سوم مردادماه) دمای اصفهان کاهش تدریجی خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه دمای ۱۵ شهرستان در استان اصفهان در روز گذشته سه تا چهار درجه سلسیوس بالاتر از دمای نرمال گزارش شد، گفت: این شرایط تا پایان هفته جاری ادامه دارد و با شدت بیشتر روز چهارشنبه ۱۷ مرداد همه مناطق استان به ویژه شرق، مرکز و شمال استان را در بر می‌گیرد.

منصور شیشه فروش افزود: بر اثر ماندگاری توده هوای گرم حاره‌ای در استان اصفهان تا روز شنبه افزایش دما و تابش اشعه ماورای بنفش به خصوص در ساعت میانی روز تداوم خواهد داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: شاخص آلایندگی هوای اصفهان روز گذشته  به علت انتشار ازن به عنوان آلاینده ثانویه و خیزش گرد و غبار ناشی از کانون‌های فرسایش بادی در وضعیت ناسالم برای عموم افراد جامعه ثبت شد.

شیشه فروش گفت: هواشناسی پیش بینی کرده است از روز یکشنبه هفته آتی (۲۱ مرداد) به تدریج شاهد کاهش دما در استان باشیم.

وی ضمن قدردانی از مشترکان خانگی و ساکنان مناطق شهری و روستایی استان برای رعایت الگوی مصارف برق و آب، ابراز داشت: از تمامی مشترکان برق واحد‌های تجاری و عمومی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، پاساژ‌ها و مجتمع‌های تجاری در خواست می‌شود نسبت به رعایت کامل اصول صرفه جویی در مصارف برق با خاموش کردن سیستم‌های روشنایی، تابلو‌های تبلیغاتی در روز و در پیک مصرف، تنظیم دمای سامانه‌های سرمایشی بین ۲۴ تا ۲۶ درجه اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: همچنین صرفه جویی ۲۰ درصدی در مصارف آب شرب طی روز‌های پیش رو ضروری است.

شیشه فروش ادامه داد: با توجه به اطلاعیه کشوری در پی استقرار توده هوای گرم و اعلام کاهش ساعات اداری طی روز سه شنبه برای ادارات و نیز اطلاعیه مدیریت بحران استان مبنی بر تعطیلی مراکز و ادارات دولتی و بانک‌ها و بیمه‌ها طی روز‌های چهارشنبه و پنج شنبه، نیرو‌های امدادی در مراکز خدمات امدادی، فوریتی و اورژانسی در سطح استان به صورت تیم عملیاتی آماده ارائه خدمات درمانی و فوریتی مورد نیاز به مردم استان هستند.

شیشه فروش تاکید کرد: هموطنان برای حفظ سلامت خود اصول مراقبتی و بهداشتی را رعایت کنند که از جمله آنها خودداری از ورزش و فعالیت بدنی در فضای باز و در معرض هوای گرم و آفتاب، انجام امور در ساعات اولیه صبح و نیز کاهش سفر‌های غیر ضرور در ساعات پیک گرما و استفاده از لوازم حفاظت فردی در برابر تابش آفتاب و اشعه فرابنفش است.

نظر شما