شناسهٔ خبر: 68060522 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تأمین اعتبار ۹۰ میلیارد تومان برای قلعه فلک الافلاک و دره خرم آباد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان گفت: ۶۰ میلیارد تومان امسال برای خرید حریم، ساماندهی و تملک قلعه فلک‌الافلاک و ۳۰ میلیارد تومان نیز برای ثبت جهانی دره خرم‌آباد تأمین اعتبار شده است.

صاحب‌خبر -
 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در جلسه رفع موانع ثبت جهانی دره خرم‌آباد گفت: ثبت جهانی دره خرم‌آباد یک نقطه عطف در مسیر توسعه استان لرستان به ویژه از بعد رونق صنعت گردشگری و مطرح شدن فرهنگی تاریخی در سطح جهان است.
 
سمانه حسن‌پور افزود: ۶۰ میلیارد تومان امسال برای خرید حریم، ساماندهی و تملک قلعه فلک‌الافلاک و ۳۰ میلیارد تومان نیز برای ثبت جهانی دره خرم‌آباد تأمین اعتبار شده است.
 
وی افزود: همه باید تمام توان خود را برای به ثمر رساندن مجموعه تلاش‌هایی که در طی سال‌های متمادی برای ثبت جهانی انجام شده است، به کار گیریم.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ادامه داد: ما ۱۵ روز فرصت داریم که به ساماندهی دفع آب‌های سطحی روستای پشته جزایری و آسفالت مسیر دسترسی و به سازی روستای قلعه‌سنگی بپردازیم.
 
حسن‌پور تأکید کرد: دستگاه‌هایی که مربوط به این قضیه هستند باید تمام توان خود را در این خصوص بکار گیرند.
 
این مقام مسئول در پایان گفت: همچنین تملک سه باب مغازه واقع شده در حریم و تخریب آنها نیز باید در اسرع وقت از طریق مذاکره میراث فرهنگی و گردشگری با مالکان صورت گیرد.

نظر شما