شناسهٔ خبر: 68060219 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آبادان میزبان نخستین جشنواره سراسری نمایش‌های کافه‌ای «کُفِیشه»

نخستین جشنواره سراسری نمایش‌های کافه‌ای با نام «کُفِیشه» با هدف گسترش و رونق اجراهای نمایشی در بستری تازه آبان ۱۴۰۳ در آبادان به اجرا درمی‌آید.

صاحب‌خبر -

موضوع جشنواره آزاد است اما آثار خلاقانه و دارای دستاوردی تازه و آثاری که شکل اجرایی متناسب با فضای کافه دارند در اولویت قرار خواهند گرفت.

به گزارش ایسنا، نمایش‌های کافه‌ای، نمایشنامه‌خوانی، نقالی و پرده‌خوانی بخش‌های این جشنواره‌اند.

ارسال مجوز نویسنده نمایشنامه، ارسال سه نسخه از فیلم نمایش و ارسال فرم شرکت در جشنواره مدارک مورد نیاز برای حضور در جشنواره است.

 از هر کارگردان فقط یک اثر پذیرش خواهد شد. با توجه به‌ فضاهای متغیر اجرا در کافه‌ها، آثار بدون آرایه‌های وقت‌گیر جهت اجرا در اولویت پذیرش قرار می‌گیرند. در صورت انتخاب اثر در جشنواره اختیارات هر گونه برنامه ریزی و جدول‌بندی اجرا برای دبیرخانه محفوظ است. تمامی آثار راه‌یافته به جشنواره غیر از اجرای داوری بخش مسابقه موظف به اجراهای تعیین شده دیگر از سوی دبیرخانه هستند. تعداد اعضای گروه‌های حاضر در جشنواره نسبت به سایر ملاحظات از سوی دبیرخانه تعیین خواهد شد. حداکثر تعداد نفرات برای گروه‌های شرکت‌کننده پنج نفر است. مدت زمان آثار ارسالی باید حداکثر ۳۰ دقیقه باشد و به آثار بیشتر از ۳۰ دقیقه ترتیب اثر داده نخواهد شد. استفاده از متون خارجی (با مجوز کتبی از مترجم) بلامانع است. بازبینی تمام آثار از طریق تماشای فیلم کامل ارسالی انجام می‌شود. شرکت در جشنواره به منزله‌ پذیرفتن تمام شرایط جشنواره است.

براساس آرا هیات داوران در مراسم پایانی با اهدای تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی در تمامی بخش‌های جشنواره (به شکل مجزا در هر بخش) از برگزیدگان تقدیر به عمل می‌آید.

آخرین مهلت ثبت‌نام و ارسال مدارک و فیلم نمایش ۱۰ مهر ۱۴۰۳، اعلام نتایج بازبینی ۳۰ مهر ۱۴۰۳ و زمان برگزاری جشنواره آبان ۱۴۰۳ است.

دبیرخانه  نخستین جشنواره سراسری نمایش‌های کافه‌ای «کُفِیشه» در خوزستان، آبادان، پارک معلم، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، امور هنری قرار داد و تلفن‌ تماس آن ۰۹۱۶۸۸۵۹۶۰۳ است.

انتهای پیام

نظر شما