شناسهٔ خبر: 68057449 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آمریکا: چندین نیروی آمریکایی در عین الاسد زخمی شده اند؛ در حال ارزیابی خسارت هستیم

نیویورک – ایرنا- یک مقام نظامی آمریکا اعلام کرد که در حمله موشکی به پایگاه عین الاسد واقع در غرب عراق، چندین نیروی نظامی اش زخمی شده اند و در حالی ارزیابی خسارت های ناشی از این حمله هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، شبکه خبری سی ان ان آمریکا به نقل از یک مقام دفاعی آمریکا گفت که در حمله موشکی علیه نیروهای آمریکایی و ائتلاف در پایگاه هوایی الاسد در عراق، چندین نیروی آمریکایی زخمی شدند.

این مقام آمریکایی گفت: ما می توانیم تایید کنیم که امروز یک حمله موشکی علیه نیروهای آمریکایی و ائتلاف در پایگاه هوایی الاسد عراق صورت گرفته است. شواهد اولیه حاکی از زخمی شدن چندین نیروی آمریکایی است.

به گفته او، نیروهای آمریکایی در عین الاسد در حال انجام ارزیابی خسارت پس از حمله هستند.

این حمله در بحبوحه تشدید تنش ها در خاورمیانه انجام می‌شود، زیرا ایالات متحده آمریکا  برای انتقام‌جویی ایران علیه اسرائیل به دلیل  ترور اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس در تهران در هفته گذشته آماده شده است. 
حزب الله لبنان نیز پس از ترور یکی از فرماندهان ارشد خود در بیروت، کمتر از یک روز قبل از ترور هنیه، وعده انتقام از اسرائیل را داده است.

دوشنبه شب شبکه المیادین به نقل از منابعی گزارش داده بود که صدای سه انفجار در پایگاه عین الاسد شنیده شده است.

بر اساس این گزارش، صدای انفجارها ناشی از حمله راکتی و پهپادی است. حدود ۱۰ روز پیش نیز منابع امنیتی از اصابت چهار موشک به پایگاه عین الاسد خبر داده بودند.

نظر شما