شناسهٔ خبر: 68057344 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

بازارچه صنایع دستی در مرز تمرچین دایر می شود - اکونیوز

اقتصاد ایران: ارومیه - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: بازارچه‌ های صنایع‌ دستی در مسیر تردد زائران اربعین حسینی در مرز تمرچین راه اندازی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی صفری عصر دوشنبه در جلسه ستاد اربعین این اداره کل اظهار کرد: تردد زائران اربعین حسینی از مرز تمرچین پیرانشهر برای سومین سال متوالی یک افتخار و فرصت ویژه برای آذربایجان غربی بوده و در این راستا اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان نیز در حیطه وظایف خود سعی می‌کند با آمادگی کامل پذیرای زائران حسینی باشد.

وی ادامه داد: راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع دستی در مسیر تردد زائران اربعین حسینی از اولویت‌های مهم اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی بوده و برای این منظور نیز چندین بازارچه پیش‌بینی شده است.

صفری افزود: ساماندهی سرویس‌های بهداشتی مسیر تردد زائران به‌ویژه در شهرهای جنوبی استان باید با جدیت پیگیری شود و برای این منظور سرویس‌های بهداشتی سیار در مسیر راه‌اندازی می‌شود.

وی گفت: برای ارائه خدمات اسکان به زائران اربعین نیز باید تدارک ویژه‌ای اندیشیده و در صورت فراهم بودن شرایط موکب‌های اسکان در پارک‌ها و … راه‌اندازی شود و نیز با هماهنگی با واحدهای اقامتی سطح استان تخفیف ویژه برای این ایام در نظر گرفته شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی تصریح کرد: استفاده از راهنمایان گردشگری در ایام اربعین در مبادی ورودی و خروجی پرتردد شهرهای در مسیر اربعین به‌ویژه مرز تمرچین در دستور کار قرار دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما