شناسهٔ خبر: 68055043 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

۶ هزار داوطلب خدمت به زائران اربعینی عازم عراق می‌شوند/ به‌کارگیری ۲۰۰ خودروی امدادی و آمبولانس در اربعین‌حسینی

رئیس جمعیت هلال‌احمر در مراسم بدرقه کاروان بهداشتی، درمانی و امدادونجات هلال‌احمر به کشور عراق، از اعزام ۶ هزار نفر کادر درمان و امداد داوطلب به عراق برای خدمت به زائران در ایام اربعین حسینی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر در آیین بدرقه تیم‌های بهداشت، درمان و امدادونجات هلال‌احمر به مراسم اربعین حسینی گفت: خداوند را شاکریم که یکبار دیگر این فرصت را در اختیارمان قرار داد تا خدمتگزار عاشقان حسینی و نیازمندان واقعی باشیم.
وی با اشاره به اینکه مسیر و محل استقرار و خدمت‌رسانی تیم‌های امدادی هلال‌احمر در داخل کشور از مرزهای شرقی، شمالی و غربی کشور و در مسیر حرکت زائران پیاده اربعین حسینی به سمت کربلا خواهد بود، افزود: در عراق و در مسیر حرکت زائران اربعینی نیز تیم‌های بهداشتی و درمانی و امدادی هلال‌احمر خدمات‌رسانی خواهند داشت.

کولیوند گفت: بیش از ۲۰۰ خودروی امدادی و آمبولانس، امروز به سمت مرزهای غربی کشور اعزام می‌شوند تا در مرزها و قرارگاه‌های امدادی و مراکز درمانی هلال‌احمر مستقر شده و پوشش امدادی و درمانی بزرگترین رویداد مذهبی دنیا را برعهده بگیرند.
وی با اشاره به دیدار روز گذشته خود با وزیر کشور عراق افزود: رایزنی‌ و هماهنگی‌های لازم برای تردد و استقرار خودروهای نجات و صدور مجوز حضور و پرواز بالگردهای هلال‌احمر ایران بر آسمان عراق در این دیدار انجام شد. همچنین هماهنگی‌های لازم با وزارت بهداشت عراق، هلال احمر عراق، و دیگر ارگان‌های مسئول در این کشور برای خدمت به زائران حسینی انجام شده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: ۴ بیمارستان در مسیر نجف به کربلا برای ارائه‌ خدمات درمانی در اختیار هلال‌احمر هست، علاوه بر آن، در هر ۱۰۰ عمود یک پایگاه تخصصی درمانی مستقر می‌کنیم و پایگاه‌های مردمی درمانی را هم حمایت می‌کنیم.
رئیس جمعیت هلال‌احمر تاکید کرد: بیمارستان امام علی(ع) هلال‌احمر در نجف اشرف، مقرّ اصلی مراجعه زائران بیمار خواهد بود. نیرو، امکانات، دارو و تجهیزات به میزان لازم برای خدمت به زائران در عراق تهیه و تأمین شده و تا آخر این هفته داروهای مورد نیاز از مرز مهران به عراق ارسال می‌شود.
کولیوند ادامه داد: ایام اربعین امسال ببش از ۶ هزار نفر از داوطلبان ارائه خدمات امدادی و کادر درمانی داوطلب همکاری با هلال‌احمر در کشور عراق به زائران خدمت رسانی خواهند کرد. تعداد قابل توجهی از داوطلبان نیز در قالب طرح "طبیب الدوار" در فاصله بین دو پایگاه درمانی در مسیر پیاده روی زائران از نجف تا کربلا به صورت سیار حضور داشته و به زائران نیازمند، خدمات درمانی ارائه می‌کنند.
رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های انجام شده، اربعین امسال ۲ فروند هواپیمای نیروهای مسلح نیز به عنوان بیمارستان هوایی، در اختیار تیم‌های درمانی هلال‌احمر قرار گرفته تا در صورت نیاز برای انتقال و درمان زائران بیمار مورد استفاده قرار گیرند.

وی در ادامه با اشاره به تمهیدات علمی مراسم بزرگ اربعین حسینی از سوی هلال‌احمر، به برگزاری کنگره بین‌المللی امدادونجات، سلامت و مدیریت تجمعات انبوه در اربعین‌حسینی اشاره کرد و گفت: این کنگره علمی‌با حضور حداقل ۴۰ کشور و با ارائه ۱۰۰ مقاله برگزار و آخرین راهکارهای علمی خدمات به زائران بررسی شد.

وی با اشاره به اینکه هلال‌احمر در ستاد اربعین سال گذشته، حائز رتبه برتر خدمت به زائران شده است، تاکید کرد: امروز از این مرقد مطهر و با اذن امام شهدا و شهدا که به لطف ایشان راه کربلا باز شده است، حرکت اربعینی و خدمت اربعینی هلال‌احمر آغاز می‌شود و همینجا با شهدا عهد می‌بندیم که هر کدام از ما نایب یک شهید در خدمت رسانی به زوار حضرت سیدالشهدا خواهیم بود.

انتهای پیام/

نظر شما