شناسهٔ خبر: 68054376 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

رئیس جمعیت هلال احمر: بیش از ۲۰۰خودرو نجات عازم مراسم اربعین می‌شوند/ هر ۶۰ کیلومتر یک پایگاه امداد و نجات خواهیم داشت

رئیس جمعیت هلال احمر از اعزام بیش از ۲۰۰ خودرو نجات به مراسم اربعین خبرداد و گفت: امسال هر ۶۰ کیلومتر یک پایگاه امداد و نجات خواهیم داشت و در مسیر نجف به کربلا ۴ بیمارستان در اختیار ما قرار دارد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر در آیین بدرقه کاروان امداد و نجات و کادر درمان جمعیت هلال احمر که عصر امروز دوشنبه ۱۶ مردادماه ۱۴۰۳ در جوار مرقد مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: خدا را شاکرم که بار دیگر این توفیق را حاصل کرد که خدمتگزار زائران امام حسین (ع) باشم. 

وی افزود: خدمت گزاری که خدمتش از جنس امداد و نجات و کاهش درد و آلام و کمک به افراد نیازمند است. 

رئیس جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ما در داخل کشور مسئولیت اصلی امداد و نجات را عهدار هستیم، تصریح کرد: سازمان امداد و نجات مجری این دست خدمات است و دبیر کل محترم نیز سیاست‌گزار اصلی و فرد تصمیم‌گیر این حوزه است. 

وی گستره فعالیت سازمان امداد و نجات را مرز‌های شرقی و شمالی تا محور‌های مواصلاتی تا مرز‌های غربی و جنوبی کشور عنوان و تصریح کرد: کمک به وزارت بهداشت در ارائه خدمات و تجمع و اسکان زائران در داخل همچنین در کشور عراق نیز مسئولیت اصلی، بهداشت، درمان و امداد و نجات برعهده جمعیت هلال احمر ایران است.

کولیوتد ادامه داد: بیش از ۲۰۰خودرو نجات، آمبولانس، اتوبوس آمبولانس و‌... امشب عازم خواهند شد و مطابق با طراحی انجام شده در محل‌های مناسب قرارخواهند گرفت. 

رئیس هلال احمر تاکید کرد: در محور‌های مواصلاتی هر ۶۰ کیلومتر یک پایگاه امداد و نجات خواهیم داشت. 

کولیوند با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم با گروه‌های جهادی عراقی، وزارت بهداشت عراق و... انجام شده است، تاکید کرد: در بحث بیماری‌های واگیردار با همکاری وزارت بهداشت عراق خدمت‌رسانی خواهیم کرد. 

رئیس هلال احمر ایران گفت: در مسیر نجف به کربلا ۴ بیمارستان در اختیار ماست و در هر ۱۰۰ عمود یک پایگاه سطح یک و دو وجود دارد، مضاف بر این پایگاه‌های عمومی و مردمی نیز فعال هستند. 

وی افزود: بیمارستان امام علی (ع) نجف مقر اصلی و محل تجمیع نیرو‌های ماست و دارو‌های لازم تهیه و ارسال خواهد شد. 

کولیوند در ادامه اضافه کرد: بیش از ۶هزار نفر از همکاران ما در عراق حضور دارند. از این میان تعداد بسیار قابل توجهی نیز تحت عنوان طبیب‌الدوار‌ها فعالیت می‌کنند. 

وی در توصیف طبیب‌الدوار‌ها توضیح داد: افرادی که با کوله پشتی فاصله بین دو پایگاه را طی کرده و در صورت نیاز خدمات اورژانسی درمانی را ارائه می‌کنند به این اسم شناخته می‌شوند.

رئیس هلال احمر گفت: دو هواپیمای نیرو‌های مسلح کشور ویژه از سوی پدافند غیرعامل تحت عنوان بیمارستان‌های هوایی، فعالیت می‌کنند که هرگاه نیاز به جابه‌جایی تعداد زیادی از بیماران و مجروحین بود، به ما کمک‌رسان خواهند کرد. 

وی در بخش دیگری از اظهاراتش تاکید کرد: 
امروز هم، چون گذشته مراسم بدرقه همکاران را در جوار مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) برگزار می‌کنیم تا از ایشان اذن آغاز به کار گرفته باشیم.

رئیس جمعیت هلال احمر در خاتمه اظهاراتش مهمترین چالش اربعین ۱۴۰۳ را گرمای هوا توصیف کرد و افزود: باید همگی کمک کنیم تا به این چالش فائق آییم. زوار محترم در ساعات گرم روز استراحت کرده و مایعات زیاد مصرف کنند، همکاران من نیز در هلال احمر هوشمندانه مراقبت از زوار امام حسین (ع) را عهده‌دار باشند.

انتهای پیام/

نظر شما