شناسهٔ خبر: 68054840 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرداری سنندج رونمایی شد

سنندج-ایرنا- آیین رونمایی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرداری سنندج دوشنبه شب با حضور استاندار کردستان و جمعی دیگر مسئولان استان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، شهردار سنندج در این آیین رونمایی، راه نجات مدیریت شهری را تلاش برای ایجاد درآمد پایدار دانست و اظهارکرد: سرمایه‌گذاری کلید پیشرفت و توسعه شهری است و در این زمینه باید از تمام ظرفیت‌ها و توان بخش خصوصی استفاده کرد.

سید انور رشیدی افزود: جذب سرمایه‌های بخش خصوصی و سرمایه‌های خارجی برای اجرای طرح‌های شهرداری از روش‌های معتبر تامین منابع مالی در حوزه مدیریت شهری محسوب می‌شود و می‌توان منابع مالی مورد نیاز برای اجرای طرح‌های شهرداری‌ها که نسبت به گذشته متنوع تر و حجم آن در حال افزایش است را تامین و در کنار آن زمینه ایجاد درآمد پایدار را به عنوان یکی از نیازهای اصلی فراهم کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت این مهم شهرداری سنندج نگاه ویژه ای به این مباحث داشته و اهمیت زیادی برای سرمایه گذاری قائل است و با شناسایی و احصای ظرفیت‌های شهری و بهره گیری از مشاوران، طراحان و کارشناسان اهل فن بسته‌های سرمایه‌گذاری را در سه حوزه گردشگری، اقتصادی و تجاری تدوین و آماده ارائه به متقاضیان کرده است.

رشیدی گفت: شهر سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی جهان و شهری دارای برندیک جهانی و ظرفیت‌های قابل توجه در حوزه گردشگری ورزشی، فرهنگی، هنری و سلامت است و این ظرفیت‌ها بستری بسیار خوب برای جذب سرمایه گذاری است و امیدواریم با جذب سرمایه گذاران بتوانیم در راستای اجرای طرح‌های متنوع رفاهی، خدماتی، تجاری، مسکونی و گردشگری که زمینه توسعه همه جانبه شهر را فراهم می‌آورد، گام برداریم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بکر شهر سنندج افزود: ظرفیت‌های احصا شده و تدوین آن در قالب طرح‌های سرمایه گذاری ۵۰ درصد از کل ظرفیت‌های بکر شهر سنندج است که امیدواریم بتوانیم شاهد اجرای آن با ورود سرمایه گذاران باشیم.

شهردار سنندج یادآور شد: این فرصت‌های سرمایه گذاری بعد از رونمایی در این آیین در قالب‌های مختلف فضای مجازی، مطبوعات و غیره اطلاع رسانی می‌شوند تا بتوانیم با معرفی آنها از توان و ظرفیت سرمایه گذاران داخلی و خارجی بهره بگیریم و شاهد توسعه هرچه بیشتر شهر و ایجاد درآمد پایدار در مجموعه شهرداری باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج نیز در این آیین گفت: تعریف بسته‌های سرمایه‌گذاری کار و اقدامی کارشناسی شده با تاکید بر احصای ظرفیت‌های مختلف در سطح شهر سنندج است.

بهروز ابراهیم‌آبادی افزود:رونمایی از این طرح‌ها بنا به دلایل مختلف به تاخیر افتاد؛ موانعی که در زمینه کار شهرداری‌ها و مدیریت شهری وجود دارد، کمبود سرمایه گذاری است که در شهر سنندج به وضوح دیده می‌شود.

وی با تاکید براینکه نبود درآمد پایدار منجر به ایجاد مشکلات متعددی برای مدیریت شهری شده است، ادامه داد: مشکلاتی که در سطح مدیریت شهر سنندج وجود دارد در بسیاری از مراکز استان‌ها کمتر می‌توان یافت که البته جذب سرمایه گذار باعث می‌شود خیلی از مشکلات در شهرداری‌ها رفع شود.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج اظهارکرد: اگر بتوانیم با مدیریت، همایش سرمایه گذاری را در کمترین زمان ممکن برگزار کنیم بسیاری از مشکلاتی که اکنون با آنها دست و پنجه نرم می‌کنیم رفع خواهد شد.

رییس اتاق بازرگانی سنندج نیز در این آیین گفت: امروزه سرمایه گذاری تنها راه پیشرفت اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و راهی برای کمک به دولت‌ها است.

سیدکمال حسینی افزود: هم اکنون زمینه برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی فراهم است اما بیش از این به جلب سرمایه گذار نیاز داریم و با توجه به موقعیت جغرافیایی استان در این زمینه نیاز به انجام کارهای زیرساختی و فرهنگی است که یک قدم آن توسط شهرداری انجام شده است.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم انگیزه‌های بهتری برای سرمایه گذار فراهم کنیم و ما نیز به عنوان اتاق بازرگانی در این راستا آماده هستیم ضمن اینکه باید تلاش شود دست سرمایه‌گذار در طرح‌ها مقداری باز نگه داشته شود.

به گزارش ایرنا مجتمع تجاری خدماتی میدان قبا، بازارچه تجاری میدان ماموستا هیمن در بهاران، مجتمع تجاری خدماتی مرکز مطالعات، راسته تجاری خدماتی بهاران و مجتمع تجاری خدماتی خیابان طالقانی از فرصت های اقتصادی شهرداری سنندج هستند.

مجتمع تجاری خدماتی بلوار کردستان، مجتمع فرهنگی خدماتی بلوار انتظام، مجتمع فرهنگی، هنری، تفریحی ورزشی دگایران، مجتمع مسکونی بلوار انتظام، مجتمع مسکونی ۲ واحدی شهرک سعدی و مجتمع مسکونی تک واحدی شهرک سعدی از دیگر طرح‌های سرمایه گذاری این شهر به شمار می‌روند.

از دیگر طرح های سرمایه گذاری شهرداری سنندج می‌توان به مجتمع تجاری، خدماتی، گردشگری و دهکده سلامت جاده ساحلی روبروی پروژه سنه سننتر، تله کابین سنندج، مجموعه تفریحی، گردشگری و کمپ‌های اقامتی سد وحدت و پارک معلم در میدان سهروردی بلوار معلم اشاره کرد.

پارک نیشتمان، پارک توس نوذر، پارک پیرچنار ابتدای ناحیه منفصل شهری حسن آباد، پارک دادگستری در بلوار کامکار جنب شهرک دادگستری و محور گردشگری قشلاق گریزه در حد فاصل پل قشلاق تا پل گریزه از دیگر بسته‌های سرمایه‌گذاری آماده شهرداری برای واگذاری به سرمایه گذاران است.

نظر شما