شناسهٔ خبر: 68054694 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی ایران | لینک خبر

مهارت های کامپیوتری پولساز، معرفی ۸ مهارت پر درآمد

بخش تبلیغات بخش تبلیغات

صاحب‌خبر -

در دنیای امروز با داشتن یک کامپیوتر و اتصال به دنیای اینترنت، می‌توان درآمد کسب کرد. شغل‌های متعددی برای علاقه‌مندان به دنیای تکنولوژی وجود دارد. از برنامه‌نویسی گرفته تا دیجیتال مارکتینگ، تولید محتوا، سئو، فروش، طراحی سایت، استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی، طراحی فرش، طراحی لباس، کارهای گرافیکی و… را امروزه می‌توان با یک لپ‌تاپ انجام داد. پول درآوردن با یک کامپیوتر سخت نیست؛ اما به شرطی که مهارت‌های لازم برای کسب درآمد را داشته باشید. در این مقاله قصد داریم به معرفی مهم‌ترین مهارت‌های کامپیوتری پولساز بپردازیم.

۱. برنامه‌نویسی

در سال‌های اخیر برنامه‌نویس‌ها جزء پردرآمدترین اقشار جامعه بوده‌اند. دلیل این درآمد بالا هم به توسعه تکنولوژی و تغییرات دنیای اطرافمان برمی‌گردد. اگر صرفاً گوشی تلفن همراهتان را هم در نظر بگیرید، در آن با کلی برنامه، بازی و وب‌سایت روبرو هستید که تک تک آن‌ها به کمک برنامه‌نویس‌ها ساخته شده است.

برنامه‌نویس‌ها برای کسب درآمد می‌توانند در شرکت‌های مختلف استخدام شوند؛ یا اینکه به‌صورت فریلنسری فعالیت‌های خود را دنبال کنند. گزینه بعدی هم داشتن یک ایده استارتاپی و توسعه‌ی آن است. اگر در جستجوی بهترین مهارت‌های کامپیوتری پولساز هستید، حتماً سری به دنیای برنامه‌نویسی بزنید. بر اساس گزارش‌های جاب‌ویژن در سال‌های اخیر، برنامه‌نویسی در حوزه‌های ExpressJs، لینوکس، mvc و پایتون دارای بیشترین درآمد هستند. این در حالی است که بیش از ۴۳ درصد برنامه‌نویس‌ها کمتر از ۵ سال سابقه فعالیت دارند و با این وجود توانسته‌اند درآمد خوبی از مهارت‌های خود کسب کنند.

۲. طراحی سایت

مهارت دیگری که می‌خواهیم به آن بپردازیم، طراحی سایت است. فقط به کمک یک لپتاپ و اینترنت می‌توانید آموزش‌های طراحی سایت را شروع کنید و خیلی زود از این طریق به کسب درآمد هم برسید.

تعداد فروشگاه‌های اینترنتی هر روز در حال افزایش است؛ شرکت‌ها و سازمان‌های زیادی هم هستند که میل دارند در اینترنت بیشتر شناخته شوند و دوست دارند یک وب‌سایت داشته باشند. برای اثبات این موضوع کافی است سری به آگهی‌های استخدام برای طراحی سایت فروشگاهی در تهران یا سایر شهرها بزنید. این مسئله باعث شده تا متخصصان طراحی سایت و وردپرس درآمد خوبی از این حوزه داشته باشند.

مزیت دیگری که این مهارت دارد، دسترسی به منابع مختلف و متنوع برای یادگیری آن است. برای مثال اگر در یوتیوب آموزش طراحی سایت را جستجو کنید، می‌توانید آموزش‌های متعددی برای شروع یادگیری پیدا کنید. علاوه بر این، در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های دیگر هم می‌توانید به دنبال منابع یادگیری طراحی سایت باشید.

در حال حاضر وردپرس مهم‌ترین حوزه پولساز طراحی سایت که می‌توانید به عنوان فریلنسر در آن مشغول به کار شوید یا با بالا بردن مهارت‌های خود به استخدام یکی از بهترین شرکت‌های طراحی سایت در بیایید. یادگیری وردپرس و جزئیات آن چندان هم سخت نیست و با توجه به زیاد شدن در خواست برای داشتن کسب و کار آنلاین خیلی زود شما را به درآمد می‌رساند. البته فراموش نکنید که تجربه و یادگیری بیشتر هم باعث می‌شود تا سطح درآمدی شما افزایش پیدا کند.

۳. سئوی وب‌سایت

حالا که داریم به مهارت‌های کامپیوتری پولساز در حوزه سایت و اینترنت صحبت می‌کنیم، بد نیست اشاره‌ای به سئوی وبسایت هم داشته باشیم. به گفته سایت ادزینو:

سئو یا SEO به معنای بهینه سازی سایت در جهت تامین رضایت کاربران و جذب ترافیک بیشتر از طریق گوگل است. سئو یک سرمایه گذاری بلند مدت است که در نهایت ترافیک رایگان وب سایت را برای شما به همراه دارد. در واقع سئو کاری می‌کند که صفحات سایت شما به صورت ارگانیک و خود به خود در صدر نتایج گوگل قرار بگیرد؛ از آنجایی که اغلب کاربران معمولاً روی لینک اول بهتر است بگوییم چند لینک اول کلیک می‌کنند، سئو می‌تواند آمار بازدید کاربران از سایت شما را افزایش دهد.

سئو سایت سئو سایت

برای یادگیری سئوی وب‌سایت هم منابع متعددی در دنیای اینترنت وجود دارد. سئو از پولسازترین مهارت‌هایی است که در حوزه دیجیتال مارکتینگ می‌توانید یادش بگیرید و خیلی زود هم به کمک آن به درآمد برسید.

۴. تولید محتوای متنی

خواهرزاده‌ی سئوی وب‌سایت، تولید محتوای متنی است. اگر مهارت‌های نوشتاری دارید و به نوشتن علاقه‌مند هستید، برای کسب درآمد هم می‌توانید روی این مهارت حساب باز کنید. وقتی عبارتی را در گوگل جستجو می‌کنید، در واقع به دنبال محتوایی هستید که شما را در رسیدن به جواب سوالات‌تان راهنمایی کند. شرکت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی هم متوجه این مسئله هستند و برای بازاریابی از آن بهره می‌برند.

تا حالا برایتان سوال شده که محتواهای منتشر شده در وب‌سایت‌ها از کجا می‌آیند؟ اینجا دقیقاً جایی است که اگر به نوشتن علاقه‌مند باشید، می‌توانید به‌عنوان یک نیروی تولید محتوای متنی وارد بازار کار شوید. کافی است مهارت‌هایی مثل جستجو، بازاریابی محتوایی، نوشتن، سئوی محتوا و… را در خود تقویت کنید تا به یک متخصص در این حوزه تبدیل شوید.

درآمد کارشناسان و متخصصان محتوا شاید نسبت به سئوکارها و طراحان سایت کمتر باشد، اما این افراد می‌توانند به‌صورت فریلنسری و با چند شرکت و وب‌سایت همکاری کنند. به‌علاوه که درآمدشان هم با گسترش مهارت‌هایشان کم‌کم افزایش می‌یابد.

۵. کارهای گرافیکی

از دیگر مهارت‌های کامپیوتری پولساز می‌توان به کارهای گرافیکی اشاره کرد. به نقل از سایت حسام کیانی‌خواه:

طراح گرافیک با تسلط به انواع نرم‌افزارهای مختلف گرافیکی می‌تواند در زمینه‌های مختلف اقدام به طراحی کرده و درآمد بالایی کسب کند. تمام کسب و کارهایی که در فضای آنلاین، وبسایت و شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند به طراحی گرافیک و تصاویر نیاز دارند. طراحی اینفوگرافیک، موشن گرافیک و طراحی لوگو از دیگر مهارت‌هایی است که گرافیست باید به آنها تسلط کافی داشته باشد.

۶. کسب درآمد با مهارت‌های هوش مصنوعی

شاید عجیب به نظر برسد، اما با تسلط بر ابزارهای هوش مصنوعی هم می‌توانید به کسب درآمد از مهارت‌های کامپیوتری خود فکر کنید. ابزارهای هوش مصنوعی هر روز در حال گسترش هستند. همین حالا به کمک هوش مصنوعی می‌توانید تصویر طراحی کنید؛ کلیپ‌های ویدئویی بسازید؛ محتوای متنی تولید کنید؛ مقاله‌های علمی را خلاصه کنید؛ فعالیت‌های برنامه‌نویسی خود را گسترش دهید و کلی کار دیگر.

همانطور که در سایت کوئرا آمده است:

برای کسب درآمد از هوش مصنوعی نیاز به هیچ دانش به‌خصوصی در حوزه علوم کامپیوتر، مهندسی، یادگیری ماشین، علم داده و یا ریاضی ندارید. فقط باید خلاقیت به خرج داده و با استفاده از فرمان‌های درست، بیشترین استفاده را از ابزارهای هوش مصنوعی گوناگون ببرید.

۷. راه‌اندازی کسب و کارهای اینترنتی

از دیگر راهکارها برای کسب درآمد از طریق یک کامپیوتر و اینترنت، راه‌اندازی یک کسب و کار است. این کسب و کار می‌تواند در قالب وب‌سایت فروش محصول یا ارائه خدمات باشد. برای اینکه بیشتر با مهارت‌های لازم در کسب و کارهای اینترنتی آشنا شوید، این بریده را از سایت ادزینو بخوانید:

اگر می‌خواهید در کسب و کار خود موفق عمل کنید، باید ابتدا دانش فنی خوبی در زمینه فعالیت خود داشته باشید. قدم دوم مهارت‌های بازاریابی و تبلیغ است. داشتن مهارت‌های نرم نیز برای برای برقراری ارتباط موثر با مشتری و مسلط بودن بر عملکرد کسب و کار لازم خواهد بود. همچنین بهتر است یک آشنایی نسبی با نکات فنی کار، مثل نحوه راه‌اندازی سایت، سئو، بازاریابی محتوایی و… هم داشته باشید. اگرچه می‌توانید این موارد را برون‌سپاری کنید، اما آشنایی اولیه با آن‌ها کمک می‌کند تا کمتر دچار چالش شوید.

۸. کسب درآمد از یوتیوب و تولید محتوای ویدئویی

کسب درآمد دلاری برای کسانی که علاقه‌مند به کار کردن با کامپیوتر هستند، همیشه یک رویا به نظر می‌رسد؛ اما اگر به تولید محتوای ویدئویی علاقه‌مند باشید، به کمک یوتیوب می‌توانید این رویا را عملی کنید. یادگیری مهارت‌های تولید محتوا، کار با ابزارهای واسطه، ایده‌پردازی و بازاریابی مهم‌ترین نقش‌ها را در این پلن درآمدزایی دارند.

متوسط درآمد یوتیوبرها از این پلتفرم، حدود ۳ تا ۵ دلار به ازای هر ۱۰۰۰ بازدید است. برای صفحاتی که ۱ میلیون بازدید دارند (که عدد عجیبی هم نیست)، این درآمد به ۳ تا ۵ هزار دلار می‌رسد. برای موفقیت در یوتیوب فقط باید ایده‌های جذابی داشته باشید و فعالیت خود را به‌صورت مستمر ادامه دهید.

سخن آخر

 از جمله مهارت‌های کامپیوتری پولساز می‌توان به طراحی وب‌سایت، تولید محتوا در یوتیوب، سئو، راه‌اندازی کسب و کارهای اینترنتی، تولید محتوای متنی، طراحی گرافیکی، یادگیری ابزارهای هوش مصنوعی و… اشاره کرد. البته برای کسب درآمد از اینترنت راهکارهای متعدد دیگری هم وجود دارد. با کمی جستجو می‌توانید ایده‌های جدیدی پیدا کنید که دقیقاً متناسب با روحیه شما باشد. اگر می‌خواهید زودتر به درآمد برسید، همین امروز شروع کنید.

نظر شما