شناسهٔ خبر: 68054535 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مطرح کرد

کمبود پزشک و عمربالای ناوگان آمبولانس دو چالش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه

سعید خاکی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تربت‌حیدریه گفت: کمبود پزشک عمومی و متخصص و عمر بالای ناوگان آمبولانس دوچالش اصلی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه است.

صاحب‌خبر -

حسین ابراهیمی‌پور، ۱۵ مردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه برای ارائه خدمات در منطقه به ۶۴ پزشک عمومی نیازمندیم، افزود: متاسفانه پزشکان پس از اتمام قرارداد به دلیل پایین بودن میزان تعرفه‌های بخش دولتی تمایلی برای تمدید قرارداد ندارند که این موضوع باعث کاهش پزشک عمومی و متخصص و ایجاد چالش به ویژه در شهرستان زاوه شده است.

وی اظهار کرد: در این مدت تعداد هشت پایگاه اورژانس جاده‌ای و روستایی راه‌اندازی کرده‌ایم که با تعداد ۳۷ آمبولانس در حال خدمت هستند  اما هزینه تعمیر و نگهداری‌ها به دلیل عمر بالای آن‌ها که به طورمیانگین ۱۵ سال دارند، بسیار بالاست که این معضلی در کل کشور است.

ابراهیمی پور افزود: نیاز این مجموعه ۲۰ دستگاه آمبولانس جدید است که امیدواریم دولت چهاردهم تدبیری برای حل این مشکل بیندیشد.

وی گفت: ازجمله نتایج ارتقای شبکه بهداشت و درمان تربت‌حیدریه به دانشگاه علوم‌پزشکی علاوه بر استقلال، پوشش بالای ۹۰ درصدی خدمات بهداشتی و درمانی در روستاهای تحت پوشش با ساخت خانه‌های بهداشت و پوشش کامل طرح پزشک خانواده در روستاهاست که با تکمیل و ساخت سه خانه بهداشت که در دست اقدام است تا پایان سال جشن تکمیل خانه‌های بهداشت روستایی را خواهیم گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه در ادامه از افزایش دو برابری تعداد تخت‌های بیمارستانی این دانشگاه در دولت شهید رییسی خبرداد و گفت: در سه سال اخیر، تعداد ۱۰۰ تخت به ۱۹۰ تخت‌ بیمارستان نهم دی با قدمتی حدود ۵۰ سال اضافه شد و از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ با بهره‌برداری از بیمارستان ۲۷۲ تختخوابی امام حسین (ع) و همچنین بیمارستان ۳۲ تخت‌خوابی راشد زاوه پذیرای مردم عزیز و مشغول ارائه خدمت به بیماران منطقه جنوب خراسان رضوی و همچنین خراسان جنوبی هستیم.

ابراهیمی‌پور به افزایش زیرساخت‌ها از جمله احداث بخش‌های چشم‌پزشکی، ناباروری، Vip و افزایش تنوع در ارائه خدمات اشاره کرد و گفت: ارتقای بخش تصویربرداری با خرید دو دستگاه سی‌تی‌اسکن ۱۶ و ۶۴ اسلایس، اخذ موافقت اصولی از وزرات بهداشت برای خرید و تجهیز بیمارستان امام حسین‌(ع) به دستگاه ام‌ارآی و تغییرات در بخش ام‌ارآی بیمارستان نهم‌دی امیدواریم صف انتظار از دو ماه به دوهفته کاهش پیدا کند.

وی از  بهره‌برداری مرکز سرطان بیمارستان امام حسین(ع) به عنوان یکی از پروژه‌های اولویت‌دار این دانشگاه یاد کرد و گفت: این مرکز با کمک خیر کلنگ‌زنی شده و در حال احداث است و برای راه اندازی مرکز شیمی‌درمانی آن که فاز نخست این مجموعه محسوب می‌شود علاوه بر هزینه‌های انجام شده توسط خیرمحترم، ۸۰ میلیارد ریال دیگر  اعتبار نیاز دارد و برای راه‌اندازی مرکز پرتو درمانی آن نیازمند ساخت دو شتاب‌دهنده هستیم که حداقل ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه دارد که اخیراً در سفر معاون وزیر قول مساعد برای تأمین یک شتاب دهنده اخذ شده تا حداقل برای انجام شیمی درمانی، به مرکز استان نیازمند نباشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه به بیان اقدامات حوزه آموزشی دانشگاه پرداخت و اظهار کرد: جذب دانشجو در رشته پزشکی جزو دستاوردهای بزرگ محسوب می‌شود که با اضافه شدن این رشته به مجموع رشته‌های دانشگاه حداقل ۴۰ عضو هیئت علمی جذب می شوند و تا ۶ سال دیگر حدود ۵۰۰ دانشجوی پزشکی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه هدف‌گذاری ما تبدیل تربت‌حیدریه به قطب دانشگاهی و درمانی منطقه و ارائه خدمات در بالاترین سطح به مردم عزیز است، اخذ مجوز برای جذب دانشجو در سه رشته مقطع کارشناسی ارشد پرستاری و کارشناسی بهداشت حرفه‌ای از دیگر اقدامات در حوزه آموزش است، افزود: الحاق ۱۳ هکتار زمین به مجموعه پردیس دانشگاهی از دیگر اقدامات انجام شده است که در آینده نزدیک شاهد کلنگ زنی احداث آموزشکده بهورزی در آنجا خواهیم بود.

ابراهیمی‌پور با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای خبرنگار و شهید حجتی اولین خبرنگار شهید استان گفت: اصحاب رسانه یار دوازدهم دانشگاه علوم پزشکی هستند و تلاش کرده‌ایم این سخن را در عمل نیز اثبات کنیم که تعامل خوب و بالای رسانه‌های شهرستان با این دانشگاه نشان از این دارد.

وی گفت: خوشبختانه در فضای مجازی شهرستان، به لطف رسانه‌ها با کمترین چالش روبرو هستیم که این نکته را نیز باید اذعان کرد این مورد نافی کمبودها و نواقص ما نخواهد بود که  برای کاهش این نواقص و رسیدن به نقطه مطلوب قدم برمی‌داریم.

انتهای پیام

نظر شما