شناسهٔ خبر: 68056003 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

فرماندار تیران و کرون:

توسعه صنعتی و کشاورزی تیران متناسب با زیرساخت‌ها انجام شود

فرماندار تیران و کرون گفت: توسعه صنعتی و کشاورزی در این شهرستان متناسب با زیرساخت‌های انرژی و منابع آبی و همچنین ظرفیت مورد نیاز انجام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، علی محمدی‌کیا امروز _دوشنبه پانزدهم مرداد_ در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تیران و کرون در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: گردشگری، کشاورزی و صنایع نوین و دانش‌بنیان محور توسعه اقتصادی، تولیدی و اشتغال‌زایی در این منطقه هستند که کشاورزی با احداث گلخانه‌ها و کاشت گیاهان دارویی و صنایع پاک و دانش بنیان بیشترین سرمایه‌گذار را دارند.

وی افزود: با توجه به اینکه کشاورزی و صنعت نیازمند زیرساخت‌هایی برای توسعه هستند، بی‌توجهی به آمایش سرزمینی و امکانات و منابع باعث بروز بحران و خسارت به سرمایه‌گذاران می‌شود که دستگاه‌های متولی و صادر کننده مجوز بدون هماهنگی و استعلام از دستگاه‌های خدمات‌رسان از تشکیل پرونده و صدور مجوز خودداری کنند.

فرماندار تیران و کرون با اشاره به منابع آبی و انرژی مورد نیاز در احداث مراکز صنعتی و راه‌اندازی گلخانه‌ها گفت: توسعه صنعتی و کشاورزی در این شهرستان متناسب با زیرساخت‌های انرژی و منابع آبی و همچنین ظرفیت مورد نیاز انجام شود.

محمدی‌کیا ادامه داد: اولویت ستاد تسهیل مدیریت واگذاری منابع انرژی برنامه‌ریزی جهت مشارکت مردم در ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز در این بخش است که دستگاه‌های اداری و خدمات‌رسان همکاری کنند.

وی بر ضرورت برنامه‌ریزی و اولویت بخشی به واگذاری منابع انرژی به متقاضیان حوزه کشاورزی خاطرنشان کرد: رشد ۲۵ درصد سالیانه درخواست احداث واحدهای گلخانه‌ای باید بر اساس توسعه متوازن صورت بپذیرد.

فرماندار تیران و کرون یادآور شد: تأمین آب برای گلخانه‌داران بسیار مهم بوده و بدون توجه به این موضوع و همچنین گاز و برق، سرمایه‌گذاران دچار مشکل شده و چالش‌هایی را به همراه دارد.

محمدی‌کیا با بیان اینکه هدایت و راهنمایی افراد برای تکمیل چرخه تولید و فعالیت در دیگر بخش‌ها را مهم خواند و اذعان داشت: بسته‌بندی، فرآوری و برندسازی محصولات کشاورزی نیاز این منطقه است.

وی پرهیز از صدور مجوز برای صنایع آلاینده را مهم دانست و گفت: در حوزه صنایع، تنها فعالیت‌های دانش بنیان مورد توجه بوده تا آمایش سرزمینی و سلامت هوا مورد توجه باشد و مانع از بروز بحران مثل کلانشهرها بشود.

نظر شما