شناسهٔ خبر: 68054324 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

استاندار تهران: تامین زیرساخت‌های لازم برای زندگی عشایر استان تهران ضروری است

علیرضا فخاری با اشاره به اینکه در خصوص عشایر باید دارای الگو و روش باشیم گفت: تامین زیرساخت‌های لازم برای زندگی عشایر استان تهران ضروری است. علیرضا فخاری با اشاره به اینکه در خصوص عشایر باید دارای الگو و روش باشیم گفت: تامین زیرساخت‌های لازم برای زندگی عشایر استان تهران ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران، علیرضا فخاری، عصر امروز دوشنبه در حاشیه جلسه شورای عشایر استان تهران که در محل استانداری و با حضور نمایندگان مردم شهرستان های ورامین، پیشوا، قرچک، تهران و پاکدشت و برخی مدیران کل و فرمانداران شمیرانات و پردیس برگزار شد، با بیان اینکه عشایر از ذخایر انقلاب هستند و دلایل آن کاملاً متقن و روشن است، اظهار کرد: کسانی که با کمبود امکانات و سختی‌ها مسوولیت‌های بزرگی را برای تأمین نیازمندی‌ها بر عهده می‌گیرند جایگاه رفیعی دارند و باید به آنها توجه شود.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه عشایر دارای شرایط ویژه و خاص هستند، گفت: آنان فارغ از شرایط شهری و روستایی زندگی می‌کنند و متناسب با اقلیم و جغرافیا حضورشان باید مورد توجه قرار بگیرند.

فخاری با اشاره به اینکه زندگی عشایری تأمین کننده نیازمندی‌های عام اولیه غذایی مردم هستند، افزود: در مورد این قشر باید دارای الگو و روش باشیم و زیرساخت‌های لازم و مرتبط با حفظ محیط زیست اعم از عدم تخریب و چگونگی نگهداری محیط زیست را هم به عهده خود عشایر و گروه‌های مسؤول بگذاریم و هم اجازه ندهیم افرادی که مسؤولیت مدنی ندارند برای تفریح به حوزه عشایر بروند.

وی عنوان کرد: زیان تفریح افراد در محیط‌های عشایر این است که از اصول اساسی اولیه برای تأمین گوشت و لبنیات و سایر مشتقات محروم شویم.

استاندار تهران با تاکید بر پیشرفت ارتباطات در حوزه عشایر گفت: در این زمینه نیازمند اسباب و لوازمی هستیم که این ارتباطات توسعه یابند، همچنین ضروری است که محدوده‌ها عشایر را مشخص کنیم و اجازه ندهیم افراد غیر مسؤول در آن محدوده ها تردد داشته باشند.

فخاری بر فراهم آوری اقلام اولیه زندگی عشایر تاکید کرد و افزود: باید این اقلام به وفور و به موقع تأمین شوند.

استاندار تهران بر ضرورت تأمین تسهیلات لازم برای عشایر مثل وام عشایر نیز تاکید کرد و گفت: با تأمین تسهیلات عشایر می‌توانند از این مبالغ به عنوان سرمایه در گردش استفاده کنند و نیاز به دام، نهاده و علوفه را برطرف کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما