شناسهٔ خبر: 68054197 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نخستین یادواره ۷۴ شهید در غربت یزد برگزار می‌شود+فیلم

یزد- ایرنا- دبیر یادواره شهدای غربت یزد گفت: یادواره ۷۴ شهید در غربت استان برای نخستین بار همزمان با نماز مغرب و عشا در ۲۰ مردادماه جاری در محل پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، " حسین حیدری " روز دوشنبه در نشستی با خبرنگاران استان یزد افزود: دبیرخانه یادواره شامل پنج کمیته با مسوولیت آزادگان استان تشکیل شده و تاکنون ۱۰۰ جلسه در رابطه با برگزاری این یادواره برگزار شده است.

وی از همکاری استاندار یزد، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و مسئولان سایر دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری یادواره قدردانی کرد و ادامه داد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت از اهداف برگزاری این یادواره است.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران یزد نیز در این نشست گفت: برگزاری این یادواره‌ها برای شهدای انقلاب اسلامی و تبیین فداکاری‌ها و ایثارگری‌های آنان جامعه را به هدف اصلی سوق خواهد داد از این رو این یادواره‌ها باید گسترش یابند.

حجت‌الاسلام " عباس زارع " به شناسایی ۷۴ شهید غریب در اسارت در استان یزد اشاره کرد و افزود: تعدادی از این شهدا در دوران دفاع مقدس به اسارت درآمدند که برخی از آنها به دلیل شکنجه‌های دوران اسارت به شهادت رسیدند و برخی نیز پس از اسارت و تحمل سال‌ها رنج و درد شهید شدند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای برگزاری این یادواره بیان کرد: تمام عوامل برگزاری این یادواره جزو آزادگان قهرمان هستند و بنیاد شهید و امورایثارگران تنها برای برگزاری مراسم وظایف خود را مخلصانه انجام می‌دهد.

استان یزد چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

نظر شما