شناسهٔ خبر: 68053450 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس علوم پزشکی گیلان:

علوم پزشکی در حادثه بیمارستان قائم قصوری نداشت

طاهره رفعتی

رئیس علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه این دانشگاه در حادثه آتش سوزی بیمارستان قائم قصوری نداشت، گفت: با تهدید سلامت مردم گیلان تعارف نداریم.

صاحب‌خبر -

دکتر محمدتقی آشوبی امروز، ۱۵ مردادماه در جمع خبرنگاران، در آیین تجلیل و تکریم از خبرنگاران، اظهار کرد: خبرنگاران پرچم داران عرصه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در جامعه بوده و علاوه بر افزایش سطح سواد سلامت جامعه در استقرار بهداشت عمومی و نظارت بر آن نیز سهیم هستند.

وی با اشاره به جمعیت دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفری گیلان، افزود: یگی از چالش‌های حوزه بهداشت و درمان گیلان به ویژه در روزهای پایان هفته و ایام تعطیلات، افزایش هشت تا ۱۰ میلیون نفری جمعیت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از فعالیت ۱۳۴۳ پزشک، ۳۷۳۷ پرستار، ۸۵۵ ماما و بالغ بر ۶۰۰۰ نفر از پیراپزشکان در استان خبر داد و عنوان کرد: علاوه بر این، حدود ۵۳۰ هیئت علمی با حدود ۶۰۰۰ دانشجو نیز در این دانشگاه فعالیت دارند.

آشوبی با اشاره به مواجهه نظام سلامت با سنین و اقشار مختلف، از کمبود تخت‌های بیمارستانی در استان سخن گفت و خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم حدود ۳۰۰ تخت عادی و ویژه در استان گیلان ایجاد شده است.

وی از طرح توسعه آتی تخت های بیمارستانی در گیلان خبر داد و متذکر شد: با بهره برداری از بیمارستان ۴۲۱ تختخوابی سایت لاکان در آینده نزدیک و افزایش ۹۴ تخت در بیمارستان شهید بهشتی انزلی، شاهد بهبود شاخص تخت بیمارستانی در استان خواهیم بود.

رئیس علوم پزشکی گیلان شاخص تخت های دولتی کشور و استان را به ترتیب ۱.۷۷ و ۱.۱ به ازای هر هزار نفر دانست و بیان کرد: موافقت احداث بیمارستان ۸۰۰ تختخوابی(جنرال) از مقام عالی وزارت بهداشت گرفته شده و در بودجه نیز دارای ردیف اعتباری است.

آشوبی از جهش‌های صورت گرفته در نظام آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد و افزود: کسب اعتبار سه ساله دانشکده پزشکی رشت، موافقت وزارت بهداشت با راه‌اندازی رشته «شبیه‌سازی و مصورسازی در علوم پزشکی» در گیلان و تایید اعتبار سه ساله وزارت بهداشت بر دانشکده دندانپزشکی گیلان و راه‌اندازی دو رشته کارشناسی ارشد پرستاری در گیلان از جمله این اقدامات است.

وی از توسعه و تجهیز بیمارستان‌های استان به مجهزترین دستگاه های تشخیصی و پزشکی خبر داد و تاکید کرد: نصب و راه اندازی نخستین سی.تی آنژیوگرافی و آنژیوگرافی در بیمارستان حشمت، راه اندازی ام.آر.آی در شهرستان های تالش، لاهیجان، لنگرود و رشت(رازی)، نصب و راه اندازی سی.تی اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور، نصب رادیوتراپی جدید در بیمارستان رازی و رادیولوژی دیجیتال منجیل و نصب و راه اندازی میکروسکوپ چشمی در بیمارستان دکتر پیروز لاهیجان انجام شده است.

رئیس علوم پزشکی گیلان همچنین از افتتاح مرکز شیمی درمانی سرپایی و تشخیص زودرس سرطان بندرانزلی و مرکز غربالگری سرطان تالش خبر داد و اضافه کرد: با اعتمادسازی و تقویت امید در دوره کنونی، تاکنون خیران زیادی به نظام سلامت استان پیوسته و دست کم ۱۰۰۰ میلیارد تومان به سرمایه های نظام سلامت استان اضافه کرده اند.

آشوبی در ادامه به ماجرای تعطیلی دو بیمارستان فامیلی و توتونکاران و حادثه آتش سوزی بیمارستان قام(عج) رشت اشاره کرد و گفت: در تصمیم برای تعطیلی بیمارستان توتونکاران دقیق عمل کردیم، زیرا با تهدید سلامت مردم گیلان تعارف نداریم.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حادثه بیمارستان قائم قصوری نداشت، تصریح کرد: در جریان آتش سوزی طی دو ساعت ۱۲۷ بیمار را به بیمارستان های دولتی و خصوصی منتقل کردیم؛ پنج نوزاد نیز با وزن های ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ گرم به بیمارستان ۱۷ شهریور رشت منتقل شدند و سیر درمان و وزن گیری را طی کردند.

انتهای پیام

نظر شما