شناسهٔ خبر: 68048766 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

اتهامی در موضوع حریق بیمارستان قائم رشت متوجه دانشگاه علوم پزشکی نیست

رشت - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی گیلان گفت: هیچ اتهامی در پی حریق بیمارستان قائم (عج) رشت متوجه این دانشگاه نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر محمدتقی آشوبی روز دوشنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران در پاسخ به سئوالات خبرنگاران اظهار کرد: در جریان حریق بیمارستان قائم (عج) رشت هیچ کم کاری از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان صورت نگرفت و همه تلاش‌ها برای انتقال بیماران به بیمارستان‌های دیگر به کار گرفته شد.

وی بیان کرد: طبق قانون باید در چنین حوادثی فوری بیماران را به محیط امن منتقل کنیم بر این اساس کمتر از ۲ ساعت ۱۲۷ بیمار به تعدادی از بیمارستان‌های دولتی و خصوصی انتقال یافتند و هزینه‌ای نیز از بیماران دریافت نشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی گیلان اضافه کرد: در جریان وقوع حریق بیمارستان قائم (عج) رشت پنج نوزاد ۶۰۰ گرمی تا یک کیلو و ۲۰۰ گرم از بیمارستان قائم (عج) به خوبی و بدون بروز مشکلی به بیمارستان ۱۷ شهریور رشت انتقال یافتند و به جز یک نوزاد ۶۰۰ گرمی بقیه ترخیص شده اند.

وی با بیان اینکه بیمار عمل قلب باز بدون بروز حادثه از بیمارستان قائم(عج) به مراکز درمانی دیگر انتقال داده شدند، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان با وقوع حادثه فوری تیم‌ هایی با حضور در صحنه و نیز آماده کردن تعدادی تحت در بیمارستان‌ها برای انتقال بیماران و تیم های حفاظتی، تیم روانشناسی و روانپزشکی هم برای ارتباط با خانواده‌ها تشکیل داد.

دکتر آشوبی با تاکید بر اینکه در بیمارستان قائم رشت هیچ سهامی ندارد، ادامه داد: پرونده قضایی در ارتباط با حریق بیمارستان قائم (عج) رشت تشکیل شد که مسیر قانونی خود را طی می‌کند، ما قضاوت کننده نیستیم و قاضی مربوطه پرونده را بررسی و نتیجه و مقصران آن را اعلام می‌کند.

وی اظهار کرد: لازم است تا وظیفه دانشگاه‌های علوم پزشکی در ارتباط با انتقال بیماران در چنین حوادثی مطالعه شود بر این اساس در پی حریق بیمارستان قائم (عج) رشت از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان کم کاری نشد و با همه توان برای انتقال فوری بیماران تلاش شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان در ادامه با اشاره به سئوال یکی دیگر از خبرنگاران در ارتباط با تعطیلی بیمارستان «توتون‌کاران» رشت و بیکاری نیروهای آن بیان کرد: به دست اندرکاران این بیمارستان سه ماه برای رفع نواقص فرصت داده شده بود اما کاری نکردند.

وی با بیان اینکه با تعطیلی بیمارستان توتون‌کاران رشت ۲ بار تهدید شده‌است، اضافه کرد: سلامت مردم برایمان مهم است و تا زمانی که مسئولیت ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان را بر عهده دارم به وظایف قانونی خود عمل می‌کنم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی گیلان بیان کرد: خدمات سلامت باید در شان مردم استان باشد.

وی در ادامه با تشریح اقدامات دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: در دولت سیزدهم ۲۹۶ تخت درمانی اعم از عادی و ویژه راه اندازی شد ضمن اینکه با بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تختخوابی سایت لاکان و افزایش تخت در بیمارستان شهید بهشتی انزلی بیش از ۵۰۰ تخت درمانی اضافه خواهد شد اما همچنان با متوسط کشوری در این زمینه فاصله داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی گیلان بیان کرد: بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی در مجتمع دانشگاهی لاکان رشت یکی از مهمترین مطالبات نظام سلامت استان است که برای تحقق آن به عنوان دستگاه بهره‌بردار از هیچ کوششی دریغ نکرده و پیگیری‌های ملی و استانی برای اتمام و افتتاح آن انجام شده‌است.

وی به توسعه و تجهیز بیمارستان‌های گیلان به مجهزترین دستگاه‌های تشخیصی و پزشکی اشاره کرد و افزود: نصب و راه اندازی نخستین CT آنژیوگرافی و آنژیوگرافی در بیمارستان حشمت، MRI در شهرستان های تالش، لاهیجان، لنگرود، بیمارستان رازی، نصب و راه اندازی CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور، رادیوتراپی جدید در بیمارستان رازی، رادیولوژی دیجیتال منجیل، نصب و راه اندازی میکروسکوپ چشمی دربیمارستان دکتر پیروز لاهیجان و بسیاری از موارد دیگر تنها بخشی از این اقدامات بوده است.

دکتر آشوبی همچنین با تبریک روز خبرنگار و قدردانی از خبرنگاران اظهار کرد: خبرنگاران پرچم داران عرصه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در جامعه بوده و علاوه بر افزایش سطح سواد سلامت جامعه در استقرار بهداشت عمومی و نظارت بر آن نیز سهم دارند.

در پایان این نشست از خبرنگاران حوزه سلامت گیلان قدردانی شد.

استاندار گیلان از شروع به کار دوباره بیمارستان قائم (عج) رشت که چندی قبل در جریان بروز آتش سوزی تعطیل شده بود، از اول مردادماه خبر داد.

بیشتر بخوانید:

بیمارستان حادثه دیده قائم (عج) رشت از اول مرداد شروع بکار می‌کند

نظر شما