شناسهٔ خبر: 68050829 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس:

برای پیروزی در جنگ شناختی به امر تربیت و یادگیری توجه کنیم

مرضیه جوانمردی فر

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس گفت: همه ما تلاش داریم امر مقدس تربیت را محقق کنیم و برای برآورده کردن این مهم ضروری است انواع یادگیری را بیاموزیم تا دربرابر دشمن و در جنگ شناختی پیروز شویم. ما باید به انواع یادگیری اشراف داشته باشیم تا در تربیت دانش‌آموزان موفق باشیم.

صاحب‌خبر -

فرشید قاسمی امروز ۱۵ مردادماه در اجلاسیه مشترک مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر استان فارس، گفت: آموزش و پرورش در هر کشوری قدرت نرم آن کشور محسوب می‌شود و این دستگاه از بسیاری از نهادها مهم‌تر و زیربنایی‌تر است.

وی افزود: اوج جمعیت دانش‌آموزی و قله بازنشستگی شرایطی است که اکنون با آن مواجه هستیم. در سال‌های اخیر کارهای ارزشمندی در سطح استان صورت گرفت که از جمله میتوان به تدوین نقش راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد.

قاسمی خطاب به مدیران سوالاتی را مطرح کرد و گفت: انتظارات برآورده نشده، اثربخشی بیشتر، راهکار برای تقویت باور دانش‌آموزان، چگونگی مواجهه با جنگ شناختی، بررسی راه‌های افزایش امید، چگونگی برآورده شدن منابع مورد نیاز برنامه‌ها، چگونگی ارتقای تاب آوری نیروهای آموزش و پرورش، معنویت و توجه به بعد روحانی و بررسی راه‌های ارتقای آن، چگونگی توسعه متوازن و چگونگی ایجاد و تقویت مسئولیت پذیری را باید مدنظر قرار داد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس تصریح کرد: داشتن شاخص‌ها، احصاء انتظارات، توجه به بازخوردها، برنامه‌ریزی و عدم فریبکاری، از مهم‌ترین شاخص‌های مسئولیت‌پذیری یک مدیر است و نشناختن مسئولیت خود، عدم همکاری با دیگران، خوش بینی بیش از حد و غیره، از جمله شاخصه‌های شکست برنامه‌های یک مدیر محسوب می‌شود.

 قاسمی بیان کرد: همه ما تلاش داریم امر مقدس تربیت را محقق کنیم و برای برآورده کردن این مهم ضروری است انواع یادگیری را بیاموزیم تا دربرابر دشمن و در جنگ شناختی پیروز شویم. ما باید به انواع یادگیری اشراف داشته باشیم تا در تربیت دانش‌آموزان موفق باشیم.

وی با تأکید بر اینکه نیاز افراد در هر مجموعه متفاوت است، بیان کرد: بصیرت به معنی داشتن توانایی درک ارتباط بین پدیده‌هایی است که جدای از هم اتفاق می‌افتند و در این صورت است که ادراک بالایی برای ما حاصل می شود. بنابراین درک شهادت مجاهد بزرگ جبهه مقاومت شهید اسماعیل هنیه با مسائل تربیتی یکی از این مصادیق است.

قاسمی ادامه داد: برنامه‌های دوماه آینده در اداره کل تدوین شده است، این برنامه‌ها را با قدرت به پیش خواهیم برد و برای در قله ماندن فارس بیش از پیش تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما