شناسهٔ خبر: 68052972 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار لرستان:

معلمان سال تحصیلی را با نگاه تحولی آغاز کنند

ابراهیم شریفی

استاندار لرستان گفت: فرهنگیان و معلمان سال تحصیلی را با نگاه تحولی و تمام ظرفیت‌های استان برای آغاز بهار تعلیم و تربیت مطلوب آغاز کنند.

صاحب‌خبر -

ابوطالب شفقت پانزدهم مرداد در جلسه شورای آموزش و پرورش با اشاره به پروژه مهر و آماده‌سازی آموزش و پرورش و مدارس برای آغاز سال تحصیلی عنوان کرد: انتظار می‌رود تمام دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران نسبت به کمک به آموزش و پرورش برای شروع سال‌تحصیلی و مهرماه نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

وی اظهار کرد: شهرداران برای ساماندهی سرویس‌های مدارس به ویژه مدارس دانش آموزان استثنایی اقدام و برنامه‌های اجرایی به زودی تنظیم و تهیه شود و نظافت محیط اطراف مدارس اقدامات لازم را داشته باشند.

استاندار افزود: نیروی انتظامی نیز نسبت به ایجاد فضای بانشاط در اطراف مدارس کمک کنند.

استاندار اظهار کرد: در این زمینه سایر دستگاه‌های اجرایی برای آماده‌سازی فضای آموزشی و خانواده‌ها و دانش‌آموزان نیز اقدامات لازم را داشته باشند و رسانه‌های نیز در این زمینه همراهی و تبلیغات برای ارائه محتواهای مورد نیاز داشته باشند.

شفقت گفت: ستاد تنظیم بازار نظارت دقیقی بر بازار و عرضه کالاهای موردنیاز دانش‌آموزان برای شروع سال تحصیلی داشته باشند.

وی افزود: آموزش طرح محتوای هدایت تحصیلی را تهیه کند و صدا و سیما نسبت به فرهنگ سازی و عملی شدن این مهم در راستای هدایت تصحیلی دانش آموزان به سمت رشته‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای همکاری کند.

استاندار با اشاره به ظرفیت رصد خانه کاسین در شهر خرم آباد گفت: رصد خانه کاسین فضای بسیار خوبی برای برگزاری جلسات علمی آموزشی است و بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای این فضا هزینه شده است که استفاده از این فضای علمی برای دانش و دانشجویان، فرهنگیان و محققان و حوزه‌های علمیه بسیار مفید است.

شفقت اظهار کرد: این مجموعه علاوه بر مباحث علمی دارای مزیت‌های گردشگری و توریستی است که در مکانی با چشم‌انداز بسیار زیبا از شهر خرم‌آباد ایجاد شده و دارای امکانات پذیرایی است.

وی با تاکید بر لزوم معرفی این ظریفت علمی وگردشگری در استان باید در سطح کشور معرفی شود، افزود: در این راستا تفاهم نامه‌ای با مراکز و دستگاه‌های علمی و فرهنگی استان در راستای همکاری با این مرکز منعقد شود چرا که این مکان مرکز برای تفکر است.

انتهای پیام

نظر شما