شناسهٔ خبر: 68050528 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رشته روان‌شناسی بالینی در دانشگاه جیرفت مجوز گرفت

جیرفت- ایرنا- معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه جیرفت گفت: مجوز راه اندازی رشته روان‌شناسی بالینی در مقطع کارشناسی از طریق شورای گسترش وزارت علوم صادر شد و از مهرماه ۱۴۰۳ دانشجو می پذیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه جیرفت، امیدعلی اسماعیلی پور روز دوشنبه افزود: جغرافیای روانشناختی هر منطقه در کشور دارای قوت ها و چالش‌های متفاوتی است که بدون شناخت آنها مسیر ارتقای کیفیت روانی را سخت می کند.

وی ادامه داد: جنوب کرمان با توجه به تنوع قومی و رفتاری نیازمند واکاوی روان‌شناسی دقیق توسط کارشناسان بومی منطقه است.

اسماعیلی بیان کرد: نبود این رشته تحصیلی در دانشگاه‌های جنوب کرمان، منطقه را با کمبود نیروی کارآمد در این زمینه مواجه کرده است.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه جیرفت ادامه داد: بر اساس درخواست نخبگان ابتدا زیرساخت‌های این رشته اعم از نیروی انسانی و امکانات آموزشی را فراهم کردیم تا در نهایت مجوز لازم از طریق شورای گسترش وزارت علوم صادر شد.

اسماعیلی مهمترین ماموریت دانش آموختگان این رشته را مطالعه، تشخیص، مشاوره و بهبود افراد مبتلا به مشکلات روانی در ایجاد جامعه ای با نشاط برشمرد و ابراز امیدواری کرد با تاسیس این رشته بتوان شاخصه های بهداشت و سلامت روان جنوب کرمان را ارتقا بخشید.

وی نحوه پذیرش دانشجو در این رشته تحصیلی جدید را آزمون سراسری اعلام کرد و افزود: داوطلبان با انتشار اولین دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ می توانند کد را دریافت و از مهرماه در بزرگترین دانشگاه جامع جنوب کرمان تحصیل کنند.

نظر شما