شناسهٔ خبر: 68049823 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار لرستان: راه اندازی یک نیروگاه برق صنعتی در بروجرد پیگیری می شود

خرم آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: درخواست راه اندازی یک نیروگاه برق صنعتی کوچک‌مقیاس در بروجرد مورد موافقت قرار گرفته است و تسهیلات آن از طریق تهران پیگیری می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ابوطالب شفقت روز دوشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با اشاره به اینکه مصرف برق در استان باید به تراز نرمال برسد، عنوان کرد: راه اندازی این نیروگاه در بخش صنعت استان به صرفه بوده و با توجه به اینکه حجم سرمایه گذاری بیشتر از اختیار بانک های استان است از طریق تهران پیگیری خواهد شد.

وی به سایر موارد مطرح شده در جلسه ستاد تسهیل اشاره کرد و گفت: هفت طرح کشاورزی که نیاز به تسهیلات و امهال بدهی قبلی داشتند مصوب و ۲ واحد صنعتی نیز بررسی و رفع مشکل شدند.

استاندار اظهار کرد: شرکت بایر افلاک ازنا نیز مشکلات جدی دارد که پیشنهاد این واحد برای تعویق مالیات پذیرفته شد اما فعال شدن کارخانه با توجه به حجم اشتغال باید با حضور مدیر واحد در جلسه جداگانه ای بررسی شود.

شفقت در خصوص سیمان خرم آباد نیز تصریح کرد: سرمایه گذار طرح باید بدهی مالیاتی را پرداخت کند و در یک مهلت ۲ ماهه برای تامین منابع و ادامه کار، برنامه مشخصی ارائه نماید.

وی افزود: سرمایه گذار باید در این مدت برای برنامه تامین منابع و اجرای پروژه در چارچوب الزامات محیط زیست، زمین، معدن، منابع طبیعی و ارزیابی اقتصادی اقدام و به کارگروه تسهیل تضمین دهد.

نظر شما