شناسهٔ خبر: 68051477 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در گیلان:

خبرنگاران از عزت ملی ملت ایران صیانت می‌کنند

محدثه مهدوی

نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید بر اینکه خبرنگاران در نوشته‌ها و تدوین اخبار از عزت ملی ملت ایران صیانت کنند، گفت: مطالبه رهبر معظم انقلاب از رسانه‌ها، جهاد تبیین است و خبرنگاران در این عرصه تا جایی که در توان دارند باید روشنگری کنند.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله رسول فلاحتی امروز، ۱۵ مردادماه در نشست با اصحاب رسانه استان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار اظهار کرد: شهادت بیش از ۱۶۰ خبرنگار در فلسطین را به اصحاب رسانه و خبرنگاران تسلیت و تبریک می‌گویم.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها پیام رسان مشکلات مردم به مدیران هستند، افزود: رسالت خبرنگاری کار پیامبری است با این فرق که پیامبر پیام خدا را به بشریت می‌رساند و خبرنگاران درد و گلایه‌های مردم را به اطلاع مدیران و مسئولان می‌رسانند.

امام جمعه رشت هوشمندی و نگاه نقادانه را یکی از رسالت‌های خبرنگاران دانست و گفت: خبرنگاران باید اهل مطالعه و تحقیق باشند و اخلاق حرفه‌ای را رعایت کنند؛ امروز به همه دنیا ثابت شده آنچه که تاکنون خبرنگاران ما طی بیش از ۴۰ سال در جمهوری اسلامی ایران، در مورد جنایات رژیم منحوس صهیونیستی منتشر می‌کردند، صحت دارد و این مسئله بر همه امت‌های اسلامی و آزادی خواه روشن شده است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگاران پیشکسوت استان گیلان که از دنیا رفته‌اند، گفت: مطالبه رهبر معظم انقلاب از رسانه‌ها، جهاد تبیین است و خبرنگاران در این عرصه تا جایی که در توان دارند باید روشنگری کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید بر اینکه خبرنگاران در نوشته‌ها و تدوین اخبار از عزت ملی ملت ایران صیانت کنند، بیان کرد: خبرنگاران، باید بر مسائل روز جامعه به ویژه مسائل استان، کشور و حتی بین‌الملل مسلط بوده و پیرامون کسب اخبار استطلاع کنند یعنی همواره در پی کسب اطلاعات درست و دقیق باشند و آنچه که می‌نویسند در راستای صیانت از عزت ملی باشد.

آیت‌الله فلاحتی، امانتداری را جزو اصول حرفه‌ای کار خبرنگاری دانست و افزود: رعایت اصول حرفه‌ای در هر کاری ضروری بوده اما در امر اطلاع‌رسانی که با اندیشه مردم سر وکار دارد، بسیار حیاتی است.

وی با بیان اینکه خبرنگاران جامع و مسلط بنویسند و زیبا گفتن و نوشتن را سرلوحه کار حرفه‌ای خود قرار دهند، افزود: گفتار و نوشتار خبرنگاران در تاریخ ماندگار می‌شود و مورد استفاده نسل‌های آینده قرار خواهد گرفت.

امام جمعه رشت در پایان با بیان اینکه خبرنگاران در راستای رشد و پیشرفت در کار حرفه‌ای با یکدیگر تبادل تجربه کنند،  گفت: سرعت، دقت و صحت سه مؤلفه جدایی‌ناپذیر عرصه اطلاع‌رسانی است بنابراین دقت نباید فدای سرعت شود و صحت خبر بر دیگر مؤلفه‌ها ارجحیت دارد تا جایی که گاهی یک خبر می‌تواند به یک شایعه بزرگ دامن بزند و تکذیب آن هم مؤثر واقع نشود.

انتهای پیام

نظر شما