شناسهٔ خبر: 68048383 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ستاد امر به معروف چهارمحال و بختیاری ۱۰۰ پرونده مطالبات مردمی را دست پیگیری دارد

شهرکرد- ایرنا- معاون علمی و فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری گفت: این ستاد در حال حاضر ۱۰۰ پرونده پیگیری مطالبات مردمی را در دست بررسی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمد حیدری روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: طی یکسال گذشته پرونده‌های متعددی از سوی مردم به صورت شخصی و جمعی در خصوص احقاق حقوق آنها و پیگیری مطالبات مردمی به این ستاد واصل شد که بسیاری از آنها به نتیجه رسیده است.

وی با بیان اینکه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر رسیدگی به مطالبات مردمی را تا حصول نتیجه پیگیری می‌کند ادامه داد: پیگیری مشکل متقاضیان مسکن ملی، پیگیری مطالبات بازنشستگان شرکت مخابرات، پیگیری مطالبات آب‌داران و کشاورزان روستای بارده، تخلفات استفاده از خودروهای دولتی از جمله پرونده‌های پیگیری شده در طول یک سال اخیر بوده است.

معاون علمی و فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری همچنین از برگزاری ۵۰ دوره تخصصی در استان ویژه مربیان خبر داد و گفت: دستاورد این دوره‌ها تربیت ۱۰۰ مربی و اعطای ۵۰۰ گواهی تذکر لسانی به شرکت‌کنندگان بود.

حیدری تولید محتوا در خصوص فرهنگسازی احیای امر به معروف و نهی از منکر را از دیگر اقدامات این ستاد برشمرد و افزود: در همین راستا ۱۰۰ ویدئو تبیینی با موضوع "بی‌تفاوت" نباشیم تهیه و در استان منتشر شد.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان متمرکز بر اقدامات ایجابی و فرهنگی است اظهار داشت: ارائه مشاوره با خانواده‌ها، حضور در مدارس و تبیین موضوعات فرهنگی و اجتماعی، برپایی نمایشگاه، نصب تابلوهای تبیینی و تبلیغی، حمایت از مطالبه‌گران و کنشگران در چهارچوب قانون حمایت از آمران و ناهیان از منکر از جمله اقداماتی است که در این خصوص اجرا می‌شود.

معاون علمی و فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری در خصوص برگزاری ویژه‌برنامه استعداد برتر نیز گفت: در قالب این برنامه جوانان و نوجوانانی که در مناطق محروم و یا خانواده‌های بی‌بضاعت قرار دارند و در سال‌های گذشته امکان شکوفایی استعدادهای آن‌ها وجود نداشته مورد حمایت قرار می‌گیرند و برای آنها تسهیل‌گری می‌شود.

حیدری تاکید کرد: در قالب قانون حمایت از آمران و ناهیان از منکر همه دستگاه‌های اجرایی موظف به همکاری هستند و از جمله در حوزه رسانه نیز اگر خبرنگاری به موضوع و مطالبه‌ای در استان ورود کند و مدیری پاسخگو نباشد یا از خبرنگار شکایت قضایی انجام گیرد مورد حمایت این ستاد قرار می‌گیرد.

معاون علمی و فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری یادآور شد: این ستاد در ارزیابی‌های سالانه همواره در جایگاه خوبی قرار داشته و در سال گذشته در رتبه دوم جای گرفته است.

به گزارش ایرنا، ستاد امر به معروف و نهی از منکر ، نهادی است که جهت ترویج امر به معروف و نهی از منکر، ترغیب آحاد جامعه به اجرای آنچه که از سوی حکومت فریضه نامیده می‌شود به امورات سیاست‌گذاری و انجام فعالیت‌های ترویجی، نظارتی و حمایتی و همچنین هماهنگی‌های ستادی و بین دستگاهی اقدام می‌کند.

نظر شما