شناسهٔ خبر: 68048080 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قطع برق اداره‌ها در صورت خاموش نکردن سامانه سرمایشی بعد از ساعت اداری

تهران- ایرنا- مدیرعامل توزیع برق پایتخت با اعلام قطع برق ۵۱ دستگاه اداری در این شهر به دلیل خودداری از خاموش‌کردن سامانه‌های سرمایشی در ساعت ۱۲ از مسئولان ادارات شهر تهران درخواست کرد یک ساعت پیش از پایان ساعت کار، سامانه‌های سرمایشی سازمان تحت مسئولیت خود را از مدار مصرف، خارج کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از وزارت نیرو، کامبیز ناظریان با اعلام اینکه پیش‌بینی‌های هواشناسی نشان‌دهنده هفته‌ای بسیار گرم برای شهر تهران است و احتمال می‌رود نصاب دمایی ثبت شده در تاریخ این شهر در هفته جاری شکسته شود گفت: مطابق مصوبه ابلاغی هیات دولت ادارات و دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و نهادهای عمومی غیردولتی علاوه بر لزوم کاهش مصرف برق موظف‌اند سامانه‌های سرمایشی خود را نیز یک ساعت پیش از خاتمه ساعت کار از مدار مصرف خارج کنند.

وی افزود: روشن بودن سامانه‌های سرمایشی پس از ساعت ۱۲ صرفاً با استفاده از انرژی تولیدی توسط مولدهای اضطراری و خود تأمین برق ادارات امکان‌پذیر است.

مدیرعامل توزیع برق پایتخت خاطرنشان کرد: هم‌زمان با پایش مصرف برق دستگاه‌های اداری از طریق کنتورهای هوشمند، گروه‌های ارزیاب این شرکت نیز در حال رصد میدانی عملکرد ادارات هستند.

ناظریان با بیان این که روز یکشنبه؛ ۱۴ مردادماه برق ۵۱ دستگاه اداری شهر تهران به دلیل خودداری از خاموش‌کردن سامانه سرمایشی در ساعت ۱۲ قطع شده است ادامه داد: باهدف تأمین برق موردنیاز هم‌وطنان، برخورد با ادارات بی‌توجه به این ابلاغیه در هفته جاری تشدید شده و در صورت رعایت‌نکردن موضوع، برق مشترک اداری متخلف، قطع و اسامی این دسته از ادارات، ضمن اطلاع‌رسانی عمومی به نهادهای ذی‌ربط نیز اعلام خواهد شد.

نظر شما