شناسهٔ خبر: 68047807 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اتصال کریدور جنوب شهر ابهر به جاده قیدار

زهرا فتحی

رئیس شورای اسلامی شهر ابهر گفت: به محض تملک سایر زمین‌ها در آینده نه چندان دور شاهد اتصال کریدور جنوب شهر ابهر به جاده قیدار خواهیم بود تا کمک حال ترافیک شهر باشد.

صاحب‌خبر -

سعید بهاوری امروز (دوشنبه ۱۵ مرداد ماه) در مراسم بهره‌برداری و صدور پروانه ساختمانی در شهرک آپادانای ابهر، با بیان اینکه مساحت تقریبی این شهرک ۲۷ هکتار است، گفت: بالغ بر ۴۲۰ قطعه مسکونی در این شهرک ایجاد شده است.

وی با اشاره به کاربری‌های این شهرک، اضافه کرد: این‌ کاربری‌ها شامل کاربری فرهنگی به متراژ ۴ هزار مترمربع، کاربری ورزشی ۵ هزار و ۸۰۰ متر مربع، کاربری آموزشی ۱۳ هزار مترمربع و کاربری درمانی سه هزار مترمربع است.

بهاوری با توضیح اینکه آماده‌سازی زیر ساخت‌ها تا حد توان انجام خواهد گرفت تا بعدا گریبان‌گر مشکلاتی نشویم که در برخی از شهرک‌های ابهر وجود دارد، گفت: در آینده نیز این سرانه‌ها نباید نادیده گرفته شود.

او با یادآوری اینکه کلید شورای تفکیک شهرک آپادانا از سال ۹۵ زده شد، ادامه داد: خوشبختانه در سایه به ثمر نشستن پیگیری‌های انجام‌شده امروز شاهد به ثمر نشستن و افتتاح این شهرک هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر ابهر با اشاره به اینکه از امروز این قول را به مردم شهر ابهر می‌دهیم که بحث صدور پروانه برای این شهرک انجام خواهد گرفت، افزود: شهروندان می‌توانند با مراجعه به شهرداری نسبت به اخذ پروانه ساخت این شهرک اقدام کنند.

وی با اشاره به همت جدی و حمایت اعضای شورا از هر اقدامی که منجر به توسعه شهری و پیشرفت ابهر می‌شود، بیان کرد: از ادامه این مسیر نیز عقب نخواهیم نشست.

بهاوری با توضیح اینکه در آینده نه چندان دور اتصال کریدور جنوب شهر را شاهد خواهیم بود، اذعان کرد: مقداری از این مسیر در سال گذشته از میدان مادر تملک شد و به محض تملک سایر زمین‌ها در آینده نه چندان دور شاهد اتصال کریدور جنوب شهر ابهر به جاده قیدار خواهیم بود تا کمک حال ترافیک شهر باشد.

در ادامه این جلسه نیز شهردار ابهر تصریح کرد: این شهرک یکی از شهرک‌های در حال رشد و توسعه ابهر بوده و تنها شهرکی است که کلیه زیرساخت‌های آب، برق، گاز و حتی فاضلاب شهری در آن انجام‌ شده است.

عباس‌رضا حیدری با بیان اینکه بهره‌برداری از این شهرک در بحث مسکن و تورم این بخش می‌تواند کمک حال ابهر باشد، اضافه کرد: وقتی شهرکی می‌خواهد پا به عرصه ظهور بگذارد و کار ساخت و ساز در آن انجام شود یکی از مسایل و مشکلات اساسی بحث زیر ساخت است.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده توسط مسئولان مرتبط شاهد صدور پروانه ساختمانی و آغاز ساخت و ساز در این شهرک هستیم، گفت: در بحث الحاق واحدهای مسکونی به داخل محدود شهر در بحث طرح تفصیلی و جامع مشکلات خاص خود را داریم اما همین توسعه شهری بسیار می‌تواند کمک حال ما باشد.

شهردار ابهر با یادآوری اینکه بالای ۴۲۰ قطعه مسکونی در این شهرک داریم، ادامه داد: همه سرانه‌های مورد نیاز نیز در این شهرک تعبیه شده و طبق قول داده شده به محض اینکه ۳۰ درصد ساخت و ساز در شهرک انجام شد بحث بتن غلطکی که برای اولین بار قرار است در ابهر اجرا شود؛ در این شهرک عملیاتی شود.

انتهای پیام

نظر شما