شناسهٔ خبر: 68047169 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

لاریجانی: صهیونیست‌ها می‌دانند که پس از ترور شهید هنیه آنها را رها نمی‌کنیم

تهران- ایرنا - رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی گفت: خون‌خواهی ایران بعد از ترور شهید هنیه غوغایی در رژیم صهیونیستی به پا کرد و آنها می‌دانند که رهایشان نخواهیم کرد.  

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمدجواد لاریجانی روز دوشنبه ( ۱۵ مردادماه) در در «نشست مبانی حقوق بشر اسلامی و غربی از اندیشه تا عمل با تاکید بر وقایع و جنگ رژیم صهیونیستی در غزه» به میزبانی مرکز پژوهش های مجلس گفت: جمهوری اسلامی براساس عقلانیت اسلامی شکل گرفته است و اسلامی که متحجرانه در کنج خانه برده بودند روز به روز پرده برداری می‌شود و فهم ما را از اسلام متحول می کند.

وی با اشاره به موضوع حجاب و مهم دانستن آن از منظر شرعی و اخلاقی؛ تصریح کرد: هر حکومتی باید حدود برهنگی داشته باشد که در کشور ما در چند بند در قانون مجازات اسلامی به آن اشاره شده است.


رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی اظهار کرد: در زمان رضاخان به زور برای اعمال بی حجابی تلاش شد و امروز این پروژه بسیار قوی‌تر از زمان رضا خان توسط دشمنان دنبال می‌شود و باید به آن به صورت دقیق توسط مرکز پژوهش های مجلس و سایر نهادها پرداخته شود مسئله حجاب، مساله دعوایی نیست بلکه مساله‌ای برای توسعه جامعه است، البته پیچیدگی هایی دارد که باید حل شود.

لاریجانی در ادامه با اشاره به موضوع خشونت در فرهنگ غربی، گفت: وقتی رژیم صهیونیستی به غزه حمله کرد «هابرماس» فیلسوف معروف از کار این رژیم دفاع کرد که ریشه آن به نظم مدنی در تفکر سکولار لیبرال بر می‌گردد.

وی افزود: با انقلاب اسلامی، تمدن غربی با چالش بزرگی مواجه شد و سیستم مدنی بزرگی به دور از افکار سکولار و با داشتن ریشه در مکتب اهل بیت(ع) به وجود آمد و جمهوری اسلامی ایران تبدیل به قدرتی شد که تاثیرگذار است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

دبیر اسبق ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره به مقوله آزادی بیان در نگاه امام علی (ع) اظهار کرد: یکی از این موارد، توجه به شعائر دینی است. در ایام محرم برخی از سینه زنی‌ها حرکات موزون دارند، در حالی که سینه زنی نوعی از عزاداری است و این کارها سوءاستفاده از شعائر مذهبی برای تبلیغ یک فکر باطل است.

لاریجانی با اشاره به وعده خونخواهی ایران بعد از ترور اسماعیل هنیه، یادآور شد: با این وعده جمهوری اسلامی ایران، غوغایی در اسرائیل راه افتاد چون می دانند ولشان نمی‌کنیم اما نمی‌دانند چه کاری انجام‌ خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: بدترین ظلم‌ها در مقیاس اجتماعی است. عدالت یک مفهوم قابل سوءاستفاده است و هیتلر هم از عدالت حرف می‌زد و با یهودی‌ها بد بود. اما ظلم در اسلام از ظلم به خود شروع می‌شود که این مفهوم در اندیشه غربی وجود ندارد.

نظر شما