شناسهٔ خبر: 68049622 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

محمدجواد لاریجانی:

پژوه ترویج بی‌حجابی قوی‌تر از دوران رضاخان دنبال می‌شود؛ ساده‌لوح نباشیم

محمدجواد لاریجانی گفت: بی‌حجابی در زمان رضاخان به زور اعمال شد که پروژه کاملا انگلیسی بود؛ اکنون پژوه ترویج بی حجابی قوی تر از دوران رضاخان و در ذهن خانواده ها دنبال می شود پس نباید ساده لوح باشیم.

صاحب‌خبر -
پژوه ترویج بی‌حجابی قوی‌تر از دوران رضاخان دنبال می‌شود؛ ساده‌لوح نباشیم
کد خبر: 670071
|
۱۴۰۳/۰۵/۱۵ ۱۴:۲۹:۱۸

محمد جواد لاریجانی رییس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی در «نشست مبانی حقوق بشر اسلامی و غربی از اندیشه تا عمل با تاکید بر وقایع و جنگ رژیم صهیونیستی در غزه» گفت: جمهوری اسلامی براساس عقلانیت اسلامی شکل گرفته است؛ اسلامی که متحجرانه در کنج خانه برده بودند روز به روز پرده برداری می شود و فهم ما را از اسلام متحول می کند. اسلام عقلانیتی است که در وضعیت های مختلف شکوفا می شود.

بنابر گزارش ایسنا، وی در ادامه با بیان اینکه حجاب مساله شرعی و اخلاقی و مهمی است، گفت: هر حکومتی باید حدود برهنگی داشته باشد که در کشور ما در چند بند در قانون مجازات اسلامی به آن اشاره شده است پس آن‌هایی که دوست ندارد موضوع را در مجلس آورده تا بررسی شود چون باید در جامعه اسلامی حدودی درباره برهنگی در جامعه باشد که تعیین این حدود در همه کشورها وجود دارد.

رییس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی افزود: براین اساس کارشناسان در مرکز پژوهش ها و مجلس حدود برهنگی را در جامعه اسلامی مشخص کرده و قانون به تصویب برسد که متناسب با احکام شرعی و سیستم قانون گذاری باشد چون مساله حجاب مساله دعوایی نیست بلکه مساله ای برای توسعه جامعه است البته پیچیدگی هایی دارد.

وی یادآور شد: بی حجابی در زمان رضاخان به زور اعمال شد که پروژه کاملا انگلیسی بود؛ اکنون پژوه ترویج بی حجابی قوی تر از دوران رضاخان و در ذهن خانواده ها دنبال می شود پس نباید ساده لوح باشیم لذا مرکز پژوهش ها به دور از دعوا درباره این موضوع بررسی کند.

لاریجانی در ادامه با اشاره به موضوع خشونت در فرهنگ غربی گفت: وقتی رژیم صهیونیستی به غزه حمله کرد هابرماس فیلسوف معروف از کار این رژیم دفاع کرد که باید ریشه آن به نظم مدنی در تفکر سکولار لیبرال بر می‌گردد.

لاریجانی در ادامه گفت: با انقلاب اسلامی تمدن غربی با چالش بزرگی مواجه شد که سیستم مدنی بزرگی به دور از افکار سکولار و با داشتن ریشه در مکتب اهل بیت به وجود آمد و جمهوری اسلامی ایران تبدیل به قدرتی شد که تاثیرگذار است و نمی توانند نادیده گیرند.

به گفته وی، حوزه حقوق بشر میدان خوبی است که می‌توان بحث خشونت در فرهنگ غربی را مطرح کرد.

 لاریجانی با اشاره به مقوله آزادی بیان در نگاه امام علی (ع) گفت: یکی از این موارد، توجه به شعائر دینی است؛ در ایام محرم برخی از سینه زنی ها حرکت موزون است حال اینکه سینه زنی نوعی از عزاداری است و این کارها سوءاستفاده از شعائر مذهبی برای تبلیغ یک فکر باطل است.

وی در پایان با اشاره به وعده خونخواهی ایران بعد از ترور اسماعیل هنیه گفت: با این وعده ایران، غوغایی در اسرائیل راه افتاده چون می دانند ولشان نمی کنیم اما نمی‌دانند چه کاری می کنیم.

برچسب‌ها:

نظر شما