شناسهٔ خبر: 68045893 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

حماس: جانشین شهید هنیه در چند روز آینده انتخاب می‌شود

«خلیل الحیه» معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) گفت: رایزنی ها برای انتخاب جانشین شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در چند روز آینده به پایان خواهد رسید.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: الحیه در مراسم بزرگداشت شهید اسماعیل هنیه در پایتخت قطر افزود: با شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس، این جنبش دچار خلأ رهبری نشده است و همه نهادهای آن وظیفه خود عمل می کنند.

وی اضافه کرد: رایزنی ها برای انتخاب رئیس جدید ادامه دارد و این مشورت ها در چند روز آینده به پایان می رسد و رئیس جدید انتخاب می شود.

الحیه اظهارداشت: جنبش حماس دارای رهبری یکپارچه و واحد است و نشست ها و وظایف خود را با احساس مسئولیت انجام می دهد.

وی شهید هنیه را رهبری الهام بخش و وفادار به اصول و مبانی امت اسلامی و ملت فلسطین توصیف کرد و افزود: اگر عملیات طوفان الاقصی عزم و اراده امت اسلامی برای مبارزه با دشمن را تقویت کرد، شهادت شهید اسماعیل هنیه نیز روح جدیدی در کالبد ملت و مقاومت دمید.

الحیه افزود: نه مرگ ما را تسلیم می کند و نه دادن خون، اراده ما را می شکند و اراده ما با شهادت یک یا چند فرمانده و رهبر درهم نخواهد شکست.

وی اضافه کرد: با امت اسلامی عهد می بندیم که تا رسیدن به اهدافمان راه شهید هنیه را که همان مسیر مبارزه و جهاد و مقاومت است، ادامه دهیم.

به گزارش ایرنا، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس بامداد روز چهارشنبه ۱۰ مرداد که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دکتر مسعود پزشکیان به تهران آمده بود، به شهادت رسید.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران صبح چهارشنبه (۳۱ جولای ۲۰۲۴ برابر با ۱۰ مرداد ۱۴۰۳) در بیانیه ای اعلام کرد: «با عرض تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران، بامداد چهارشنبه محل اقامت جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس در تهران مورد اصابت قرار گرفته و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند.»

ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا همچنین در حمله به یک آپارتمان در منطقه ضاحیه در جنوب بیروت، «فواد شکر» از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان را ترور کرد.

در پی شهادت اسماعیل هنیه و فواد شکر، مقامات و مسئولان ارشد محور مقاومت اعلام کردند که انتقام خون این شهیدان فرمانده را از رژیم صهیونیستی خواهند گرفت.

نظر شما