شناسهٔ خبر: 68044440 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

زمان انتخاب جانشین شهید اسماعیل هنیه

معاون رئیس حماس در نوار غزه با تاکید بر اینکه شهادت اسماعیل هنیه، انگیزه و اراده ملت فلسطین و امت اسلامی برای مقاومت ضد اشغالگران را چندبرابر کرده است گفت: به زودی رایزنی‌ها برای انتخاب رئیس جدید دفتر سیاسی حماس به پایان می‌رسد.

صاحب‌خبر -

معاون رئیس حماس در نوار غزه با تاکید بر اینکه شهادت اسماعیل هنیه، انگیزه و اراده ملت فلسطین و امت اسلامی برای مقاومت ضد اشغالگران را چندبرابر کرده است گفت: به زودی رایزنی‌ها برای انتخاب رئیس جدید دفتر سیاسی حماس به پایان می‌رسد.

به گزارش تسنیم، «خلیل الحیه»، معاون رئیس حماس در نوار غزه، شب گذشته در مراسم بزرگداشت شهید «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد که شهادت اسماعیل هنیه، به ملت فلسطین و مقاومت آن روح و عزم و قدرتی تازه بخشید و امت اسلامی را دوباره زنده کرد؛ همانطور که طوفان الاقصی در 7 اکتبر گذشته، عزم و اراده امت اسلامی را برای آزادسازی فلسطین از شر غاصبان و اشغالگران تقویت کرد.

الحیه افزود: بدن شهید اسماعیل هنیه از میان ما رفت و چشمان ما را گریان کرد، اما این اشک‌ها به دلیل ترس و ناتوانی نیست، بلکه اشک‌های ما تبدیل به انقلاب و عزم در قلب‌هایمان می‌شود. شهید هنیه به اصول ملت فلسطین و امت اسلامی پایبند و وفادار بود.

این مقام حماس تصریح کرد: شهید اسماعیل هنیه، نخست وزیر ملت فلسطین و از دل مقاومت ملتی بود که می‌خواهند به آزادی برسند و به سرزمین خودشان برگردند. شهید هنیه اقدامات قهرمانانه‌ای انجام داد و معانی مردانگی و قهرمانی را با خود داشت و همواره به قرآنی ایمان داشت که در آن، خداوند به ما وعده پیروزی و آزادی داده است.

خلیل الحیه ادامه داد: شهید اسماعیل هنیه همواره با کلام، گفتار، رفتار و اخلاق خود برای ما روح بخش و آرام‌بخش بوده است و سخنان جاودانه‌ای می‌گفت که همواره در ذهن ما می‌ماند. اینکه همه امت اسلامی برای دعا و نماز بر پیکر شهید اسماعیل هنیه کنار هم جمع شده‌اند، نشان می‌دهد که کل امت اسلامی به گزینه و راه این رهبر شهید ما ایمان دارند.

وی با قدردانی از همه کسانی که در مکان‌ها و کشورهای مختلف برای اسماعیل هنیه مراسم عزاداری برگزار کردند و نماز میت غیابی خواندند، گفت: اسماعیل هنیه در راه آرمان ملت ما به شهادت رسید و و من به شما می‌گویم که ما به راه شهید اسماعیل هنیه و همه قهرمانانمان و به ملت فلسطین و امت اسلامی وفادار خواهیم بود.

این مقام ارشد حماس در ادامه اظهار داشت: انشاالله تا آزادی فلسطین، راه مبارزه، جهاد و مقاومت را ادامه خواهیم داد و اراده ما با شهادت یک رهبر شکسته نمی‌شود. ما به ملت فلسطین قول می‌دهیم تا زمانی که به اهدافمان برسیم در همین مسیر بمانیم و به مردم فلسطین و حامیان مقاومت می‌گوییم که نگران نباشید، درست است که شهید اسماعیل هنیه ما را ترک کرد؛ اما حماس توسط نهادهای ما مدیریت می‌شود و با شهادت یک رهبر خلأ ایجاد نمی‌گردد.

تعیین تکلیف جانشینی شهید هنیه در آینده نزدیک

وی در ادامه درباره انتخاب جانشین شهید اسماعیل هنیه در حماس گفت: ما به خواست خداوند جلسات خود را به این منظور برگزار می‌کنیم و کارمان را با مسئولیت پذیری تمام، با عشق و محبت بین خودمان انجام می‌دهیم. انشاالله تا چند روز آینده رایزنی‌های ما برای انتخاب رئیس جدید جنبش حماس پایان خواهد یافت.

پیش از این جنبش حماس در بیانیه ای که شامگاه شنبه منتشر شد اعلام کرد: جنبش حماس به‌دلیل نهادگرایی بالا و ساختار شورایی تثبیت‌شده خود که در واقعیت‌ها و رویدادهای دهه‌های گذشته هم در جریان شهادت تعدادی از رهبران آن شاهد بودیم، به‌شکل قابل‌توجهی متمایز است و ازاین‌رو به‌سرعت جایگزین‌هایی را برای رهبران شهید انتخاب کرد،ازاین‌رو بر اساس مقررات و چارچوب‌های مبارزاتی و جنبش با شهادت برادر رهبر ابی‌العبد (شهید هنیه)، رهبری جنبش رایزنی گسترده‌ای را در رهبری خود و نهادهای شورا برای انتخاب رئیس جدید برای جنبش آغاز کرد.

این جنبش افزود: به توده‌های مردم فلسطین و ملت عربی و اسلامی خود اطمینان می‌دهیم که نهادهای اجرایی جنبش و چارچوب‌های شورای آن به کار خود ادامه می‌دهند و سازوکارهای مؤثر و عملی برای ادامه راه و مسیر مقاومت در سخت‌ترین شرایط دارند. جنبش پس از تکمیل نتایج رایزنی‌های خود آن را به اطلاع خواهد رساند ازاین‌رو تأکید می‌شود آنچه برخی رسانه‌ها منتشر می‌کنند و در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود و در آن به اسامی خاصی به‌عنوان رئیس جدید دفتر سیاسی جنبش اشاره می‌گردد، بی پایه و اساس است./ تسنیم

 

نظر شما