شناسهٔ خبر: 68043273 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

در پی تجهیز بخش کودک کتابخانه مرکزی ایلام و تشکر اعضای این بخش از وزیر فرهنگ؛

اسماعیلی: تلاش کردم همه‌ فرزندان ایران اسلامی دسترسی عادلانه به امکانات فرهنگی، هنری و آموزشی داشته باشند

اعضای بخش کودک کتابخانه مرکزی ایلام در پی تجهیز این بخش از کتابخانه به اقلام کتاب و اسباب‌بازی در نامه‌ای از محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکر کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در پاسخ نامه تشکر اعضای بخش کودک کتابخانه مرکزی ایلام نوشت: در دوره مسئولیتم تلاش کردم همه‌ فرزندان ایران اسلامی دسترسی عادلانه به امکانات فرهنگی، هنری و آموزشی را در سراسر کشور داشته باشند.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن نامه وزیر فرهنگ به شرح زیر است:

"فرزندان عزیزم

امیدهای امروز و آینده ایران اسلامی

اعضای مهربان بخش کودک کتابخانه مرکزی ایلام

سلام

با نامه‌ پر مهر و محبت شما عزیزان لبم خندان و چشمانم نمناک از خوشحالی شد.

به عنوان خادمی برای شما عزیزان در دوره مسئولیتم تلاش کردم همه‌ فرزندان ایران اسلامی دسترسی عادلانه به امکانات فرهنگی، هنری و آموزشی را در سراسر کشور داشته باشند و توجه اصلی خود و همکارانم را به حوزه کودک و حوزه نوجوان که سرمایه‌های آینده میهن عزیزمان هستند متمرکز کردم.

ایجاد کتابخانه‌های هدهدسفید، افزایش کتابخانه‌های سیار، جشنواره کتاب هدهد سفید، محفل شعر جوانه‌ها، و برنامه‌های متنوع دیگری در کتابخانه‌های عمومی و سایر معاونت‌ها و سازمان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شما بود.

کودکان عزیز عضو کتابخانه‌ مرکزی ایلام شما در آستانه‌ی میزبانی مجدد زوار امام حسین علیه‌السلام برای زیارت اربعین هستید، محتاج دعای شما وجودهای پاک هستم و از شما خواهش می‌کنم یاد کنید و دعا کنید رئیس جمهور شهید و عزیزمان را که پیگیر اصلی تمام این اتفاقات او بود. کسی که عاشقانه شما بچه‌ها را دوست می‌داشت."

متن نامه سمیه حیدری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام خطاب به وزیر فرهنگ:


"جناب آقای دکتر اسماعیلی

وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی

با سلام و احترام

ضمن عرض خداقوت و آرزوی توفیقات روز افزون حضرتعالی و همکاران خدوم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ همانگونه که مستحضر هستید، هدف اصلی کتابخانه ها، ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی است که منشاء ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه می باشد.

ترویج کتاب شیوه های گوناگونی دارد. یکی از این شیوه ها افزایش منابع جذاب و کاربردی در کتابخانه های عمومی فعال در روستاها و مناطق آسیب پذیر شهری است.

با توجه به استعدادهای بالقوۀ کودکان مناطق کم برخوردار روستاهای استان ایلام، اداره کل کتابخانه های عمومی بر آن است تا در راستای عدالت اجتماعی زمینه ساز شکوفایی و خلاقیت فرزندان این منطقه باشد، فلذا می طلبد با توزیع کتاب و اسباب بازی های فکری و آموزشی، آنها را در این مسیر مهم قرار دهیم تا با ایجاد دانایی، به رشد و توانمند سازی آن ها کمک کرد.

کودکان با علم و دانشی که از خواندن کتاب به دست می آورند به دنبال رفع محرومیت و آبادانی روستا ها و زیست بوم خویش خواهند رفت و در پیشرفت جامعه سهیم خواهند شد و نقش آفرینی ها خواهند کرد.

با عنایت به تخصیص بودجه از سوی حضرتعالی جهت خرید اسباب بازی و کتاب کودک برای کتابخانه های عمومی استان؛ شور و اشتیاق فروانی در میان فرزندان این خطه از میهن عزیزمان ایجاد شد و موجبات افزایش تعداد اعضای کودک و علاقه مندی بیش از پیش آنان به کتابخانه های عمومی را فراهم آورد. بر خود لازم می دانم ضمن قدردانی از حضرتعالی به پاس بذل محبت، مراتب شادمانی و قدردانی آینده سازان سرزمین مان را به استحضار شریفتان برسانم.

توفیقات روز افزون خدمتگزاران صدیق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از خداوند منان خواستارم."
 

 

عکس

نظر شما